Senaste nytt

[Reserapport] Asiana First A380 ICN-FRA samt bagageförsening

Haha, jag gjorde också misstaget att beställa in en whisky sour när jag flög från Seoul till Frankfurt med Asiana i F nyligen. Skickade tillbaka den bums och bad om bubbel i stället.

Tyckte överlag att maten var bra men ojämn: vissa saker var jättegoda medan andra var riktiga floppar. Roligt att få testa havsöron i alla fall, vilket var första men knappast sista gången för mig.

Servicen var bra men nervös. Vet inte om det var jag som hade mig själv att skylla som började med att skicka tillbaka en drink, men kabinpersonalen hade något skräckslaget i blicken hela resan och betedde sig som om jag var där för att recensera dem.

Nåja, det är småsaker. Allt som allt en riktigt fin upplevelse i ett fint flygplan, så tack för att jag fick återuppleva detta genom din rapport! :)
 
Tack för en fin rapport! Vad tycker ni om First-loungen på ICN? Jag flög i december och uppfattar den som ganska befolkad och inte så stor, men jag tror att den "riktiga" First-loungen var stängd för renovering. Frågade inte på plats, men den lounge jag kollat upp innan resan var stor och hade piano mm vilket inte fanns där man hamnade i början på Dec 2018.

Jag var faktiskt ganska besviken över att vi inte fick komma in i First-loungen, trots att vi flög med First dit. Eftersom att nästa leg var med business, så vägrade både den elektroniska gaten och värdinnan i service disken. På vägen hem flög vi Business, så då var det inget snack. Men business loungen var OK tycker jag! Fräscha duschrum, fanns två massagestolar, allmänt luftigt och bra. Maten var OK och baren innehöll allt vi behövde iaf.

Haha, jag gjorde också misstaget att beställa in en whisky sour när jag flög från Seoul till Frankfurt med Asiana i F nyligen. Skickade tillbaka den bums och bad om bubbel i stället.

Tyckte överlag att maten var bra men ojämn: vissa saker var jättegoda medan andra var riktiga floppar. Roligt att få testa havsöron i alla fall, vilket var första men knappast sista gången för mig.

Servicen var bra men nervös. Vet inte om det var jag som hade mig själv att skylla som började med att skicka tillbaka en drink, men kabinpersonalen hade något skräckslaget i blicken hela resan och betedde sig som om jag var där för att recensera dem.

Nåja, det är småsaker. Allt som allt en riktigt fin upplevelse i ett fint flygplan, så tack för att jag fick återuppleva detta genom din rapport! :)

Haha! Kul story. Jag hade inte ens mod att skicka tillbaka den, håller helt med i ditt intryck av att servicen var "nervös".
 

palmen

Moderator
Jag var faktiskt ganska besviken över att vi inte fick komma in i First-loungen, trots att vi flög med First dit. Eftersom att nästa leg var med business, så vägrade både den elektroniska gaten och värdinnan i service disken. På vägen hem flög vi Business, så då var det inget snack. Men business loungen var OK tycker jag! Fräscha duschrum, fanns två massagestolar, allmänt luftigt och bra. Maten var OK och baren innehöll allt vi behövde iaf.
Om det är till någon tröst gick du inte miste om något, deras first lounge är som en bättre business lounge. Finns många lounger man kommer in i när man flyger business eller är star alliance gold som är bättre än Asianas First lounger.
 
Tack Lounge Expert! Vi drog vidare till Malapascua och Bohol, fantastiskt nöjda! Tipsen sparar jag till nästa resa.

Eftersom att vi visste att den första ön vi skulle till hade minst sagt begränsade kort-möjligheter, så tog vi ut rejält med cash på flygplatsen när vi kom fram. Därav blev nästan alla nödköp med kontanter av (i princip) strandförsäljare.

Återkommer med uppdateringar kring var AmEx tycker om de handskrivna kvittona.

Update gällande AmEx reseförsäkring: AXA Reseförsäkringshemsidan (www.americanexpress.se/skadeanmalan) låg nere från och till, och var allmänt ganska svår navigerad. Men när allting väl var inne, dröjde det 5 arbetsdagar innan jag fick besked om att samtliga kvitton/utlägg godkändes. Alltså inklusive de handskrivna, på en post-it lapp skrivna, kontant betalda, kvittona från strandförsäljare. Well done AmEx / AXA!
 
Toppen