Senaste nytt

Reser till Thailand 2 personer 2ggr/år. Bästa bonussystemet Oneworld eller Eurogold?

agehall

Medlem
När jag fått en bonusvoucher genom mitt brittish airways visa kort efter 200k SEK spend, kan jag nyttja den hos AA för ex Asien-Sverige resa?

Självklart inte. Den är kopplad till BA och därför måste du använda Avios för att utnyttja den. Dessutom gäller den bara för resor som påbörjas i Norden. (Eller är det tom bara från Sverige?)
 
Självklart inte. Den är kopplad till BA och därför måste du använda Avios för att utnyttja den. Dessutom gäller den bara för resor som påbörjas i Norden. (Eller är det tom bara från Sverige?)
Så det är ändå bäst för mig kreditera finnair till AA snarare än BA?
Självklart inte. Den är kopplad till BA och därför måste du använda Avios för att utnyttja den. Dessutom gäller den bara för resor som påbörjas i Norden. (Eller är det tom bara från Sverige?)

Finns det någon längre flygning man kan göra för bonusresan där man kommer undan med låga skatter/avgifter?
 

Dr. Miles

Expert
Så det är ändå bäst för mig kreditera finnair till AA snarare än BA?
Ja.
Finns det någon längre flygning man kan göra för bonusresan där man kommer undan med låga skatter/avgifter?
British Airways Executive Club tar bränsletillägg på de flesta bonusresor, är det bäst att kreditera dina Finnair flygningar till American Airlines AAdvantage och boka bonusresor med AA miles.
American Airlines debiterar bränsletillägg endast på British Airways och IBERIA flygningar.

Om du krediterar dina flygningar till British Airways Executive Club, det finns en tipstråd.
http://www.businessclass.se/forum/threads/tips-använda-avios-och-undvika-bränsletillägg.6069/
 
Ja.

British Airways Executive Club tar bränsletillägg på de flesta bonusresor, är det bäst att kreditera dina Finnair flygningar till American Airlines AAdvantage och boka bonusresor med AA miles.
American Airlines debiterar bränsletillägg endast på British Airways och IBERIA flygningar.

Om du krediterar dina flygningar till British Airways Executive Club, det finns en tipstråd.
http://www.businessclass.se/forum/threads/tips-använda-avios-och-undvika-bränsletillägg.6069/

Tack för alla svar, lär mig en massa nytt varje dag här:)
Vet du hur man ändrar krediteringen av befintlig finnair biljett till AA Miles istället?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för alla svar, lär mig en massa nytt varje dag här:)
Vet du hur man ändrar krediteringen av befintlig finnair biljett till AA Miles istället?
Ringa till Finnair och be dem att ändra ditt bonuskortnummer. Alternativt kan du göra det på flygplatsen.
Det är viktigt att du registrerar dig till American Airlines AAdvantage först. Annars finns det risk att du inte tjänar några miles.
 

Homer

Medlem
Ja, @Homer har förespråkat om detta väldigt lång tid och jag har fortfarande inte skaffat IBERIA Plus...

shock.gif
 
Ringa till Finnair och be dem att ändra ditt bonuskortnummer. Alternativt kan du göra det på flygplatsen.
Det är viktigt att du registrerar dig till American Airlines AAdvantage först. Annars finns det risk att du inte tjänar några miles.
Jag pratade med Finnair och de har lagt in Aa upgifterna men sa de var osäkra på om de kommer krediteras AA då det är en påbörjad resa och jag vill kreditera returresan (hade inte kunskap om businessclass.se när jag åkte utresan för 5 månader sedan). Tror ni att det fungerar?
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan bara säga "Det bör göra".
Kontrollera din bokning på Finnairs webbsida. Om det står ditt American Airlines AAdvantage nummer i din bokning då är det nog safe.
 
Toppen