Senaste nytt

Reser till Thailand 2 personer 2ggr/år. Bästa bonussystemet Oneworld eller Eurogold?

Precis. Inte jag heller och det är framför allt eftersom jag då också måste skaffa ett Avios.com-konto för att flytta mina aviosar eftersom jag har har ett household account i BAEC.
Det tog mig 3 minuter att öppna ett konto hos Avios.com, inget komplicerat alls (hitta på en brittisk adress). Och överföringen sker direkt, man behöver inte vänta flera dagar på att Avioserna ska flyttas.
 

agehall

Medlem
Problemet är att man får både Avios och TP till samma konto. Och man vill ha sina TP till BAEC, så i praktiken använder man IB plus för spend ibland och/eller om det är promos med hyrbilsfirmor eller hotell så man får in maximalt med Avios som man sedan skickar till BAEC.
 
Mina inlägg i den här tråden avser om man INTE bryr sig om status/tier utan bara vill maximera totala antalet Avios. Det är kanske viktigt att tillägga.
 

NotRyan

Medlem
Trådskaparen uppgav att han reser i billigaste ekonomiklass till Thailand 2 ggr/år och inom Europa lika ofta. Det kan väl inte räcka till någon status, i alla fall inte någon status som är värd att eftersträva?

Jo, det är klart, då kan man inte gå för status, och eftersom billigaste ekonomiklass gällde så antar jag att hen inte är sugen på MR upp till status heller...
 
Jo, det är klart, då kan man inte gå för status, och eftersom billigaste ekonomiklass gällde så antar jag att hen inte är sugen på MR upp till status heller...
Jag får intrycket av att trådskaparen endast vill maximera mervärdet av de resorna hen ändå åker iväg på. Så någon mileage run är nog inte aktuell... än. När trådskaparen har hängt på Businessclass.se några månader kanske hen ändrar sig... För egen del har jag planerat in min första segment run i februari och jag överväger starkt att skaffa en 2-4-1 voucher så jag kan åka första klass till Asien och detta hade jag inte en tanke på för ett år sedan så visst kan man förändras av Businessclass.se... :)
 
Jag får intrycket av att trådskaparen endast vill maximera mervärdet av de resorna hen ändå åker iväg på. Så någon mileage run är nog inte aktuell... än. När trådskaparen har hängt på Businessclass.se några månader kanske hen ändrar sig... För egen del har jag planerat in min första segment run i februari och jag överväger starkt att skaffa en 2-4-1 voucher så jag kan åka första klass till Asien och detta hade jag inte en tanke på för ett år sedan så visst kan man förändras av Businessclass.se... :)

Du har fått rätt intryck :) Och inte omöjligt att jag ändrar mig, lärt mig mkt nytt senaste veckan och framförallt är det stopp som lockar, att få se ett bonusland "gratis" snarare än first class även om det inte vore dumt heller till billigt pris. Åker hellre två flygresor till samma pris som en business då jag ändå inte sover på flyg så är det en onödig lyx, men kanske jag ändrar mig där med:)
 

Brandten

Medlem
Puh, tur jag inte är den enda "störda" personen. När jag fick ansvaret att boka vår resa till Bali blev det följande resa som föreslogs till frugan: ARN - LHR - SIN - KUL - BKK - DPS.

... Vi flög ARN - LHR - SIN - DPS
 
Om jag var på din sits, skulle jag skaffa konton på både American Airlines AAdvantage och British Airways Executive Club.
Båda flygbolags miles eller avios inte går ut om det finns aktivitet (krediterar eller använder) minst var 18:e månader.

American Airlines AAdvantage:
  • Kreditera Finnair flygningar.
  • Använda miles till längre bonusresor.

Hur ändrar jag min intjäning på Finnair till AA? Har en returresa från Thailand till Sverige jag gärna ändrar till Miles men hittar ingenstans på min sida i finnair där jag kan ändra?

När jag fått en bonusvoucher genom mitt brittish airways visa kort efter 200k SEK spend, kan jag nyttja den hos AA för ex Asien-Sverige resa?
 
Toppen