Senaste nytt

Reseräkningar och utlägg - hur gör ni?

Brandten

Medlem
Vi kör Visma och dom i Norge kan fota via appen för expenses.
Vi i Sverige kan inte göra det ännu av någon anledning.
Det gör jag också...
9e527eb45c67e4b93c6cdc491fd756dc.jpg

a7e2bbb49aeccffaa692eb99b828ba64.jpg
 

kaktusen

Medlem
I USA använde vi ett program från AMEX där man la in alla utlägg. Kvitton kompletterade man med på sidan. Fungerade ok. I Sverige var det kvitton som lämnandes till sekreterare. På baksidan skrev man vem som var med. I denna bransch fanns det ingen gräns och man kunde hitta på vad som helst. Kunde säkert köpt ett hus och tagit som expense utan att någon brytt sig.
 

FF#1

Medlem
Ena stället jag jobbar på har "systemet från helvetet..." med bakvända menyer, oändliga krav på "inbjudningar" till möten, kopior på agendor, resplaner mm.... kvitton ska scannas och bifogas som pdf och sen dessutom bifogas fysiskt.
Utbetalning 1 gång i månaden på lönen med stopdatum kring den 10:e....

I det andra så skriver jag egna reseräknignar i en google docs mall som jag har gjort själv. knappar in i bokföringsprogrammet och sen fakturerar jag.
En del pyssel men jag kan betala ut pengar så fort jag har summerat.

De flesta av mina affärsbekanta från USA har system där de bara fotar kvittot och sen så sköts det meta mer eller mindre automatiskt.
 
Toppen