Senaste nytt

Reseräkningar och utlägg - hur gör ni?

I övrigt så verkar Skovik lovande än så länge! Vad var det som gjorde att ni skrotade Skovik @Hundrafjortontrettiotre , har du någon input där tro?
@fcx har du märkt några begränsningar eller något som inte fungerar bra med systemet?
@MaBe Jag har letat efter Expense IQ på AppStore, men inte lyckats hitta. Eller är det en app för Android?
 

fcx

Medlem
I övrigt så verkar Skovik lovande än så länge! Vad var det som gjorde att ni skrotade Skovik @Hundrafjortontrettiotre , har du någon input där tro?
@fcx har du märkt några begränsningar eller något som inte fungerar bra med systemet?
@MaBe Jag har letat efter Expense IQ på AppStore, men inte lyckats hitta. Eller är det en app för Android?

Mycket nöjd med Skovik, men det finns lite svårigheter att rätta något när man gjort fel. Vill man backa en räkning man skickat in så måste man be ekonomiavdelningen om det. Att hålla på med flera reseräkningar parallellt kan också vara lite pilligt, eftersom allt sorteras i datumordning blir det problem om man har två räkningar som överlappar i tid.
 
Mycket nöjd med Skovik, men det finns lite svårigheter att rätta något när man gjort fel. Vill man backa en räkning man skickat in så måste man be ekonomiavdelningen om det. Att hålla på med flera reseräkningar parallellt kan också vara lite pilligt, eftersom allt sorteras i datumordning blir det problem om man har två räkningar som överlappar i tid.
Gott, tack för info! Paralleliteten kanske kan bli lite lurig, men ska snacka med dem imorgon och se vad de har för lösningar där. Det ska tydligen gå att ha olika nivåer, t ex både projektnummer och kostnadsställe samtidigt. Och har själv tillgång till ekonomisystemet, så den biten verkar ju funka mig för mig.
Det kostade inte särskilt många kronor heller; 50-109 kr per månad per användare, beroende på antal. Sparar det några minuter i månaden är det ju redan betalt :)
 

MaBe

Medlem
I övrigt så verkar Skovik lovande än så länge! Vad var det som gjorde att ni skrotade Skovik @Hundrafjortontrettiotre , har du någon input där tro?
@fcx har du märkt några begränsningar eller något som inte fungerar bra med systemet?
@MaBe Jag har letat efter Expense IQ på AppStore, men inte lyckats hitta. Eller är det en app för Android?

Såg inte ditt svar förrän nu.
Ja Expense IQ kör jag på min Androidtelefon. Har inte hittat någon bra app till min iPhone.
 

olo

Medlem
Kontentan av tråden är att det verkar finnas en del moderna smarta lösningar via fotade kvitton genom någon app. Det verkar grymt, men vilka av dessa lösningar finns för Windows Phone?
 

fcx

Medlem
Kontentan av tråden är att det verkar finnas en del moderna smarta lösningar via fotade kvitton genom någon app. Det verkar grymt, men vilka av dessa lösningar finns för Windows Phone?

Windows phone? Då kan du lika gärna faxa kvittona och få reseräkningen på minicall :)

Skämt åsido. Jag kör skovik och där är det enklast att fota kvitton och skicka dem i ett mail. Funkar oavsett OS.
 
Jag har testat några olika lösningar med Skovik, och att mejla dem från Skovik till ekonomiavd är det som fungerar.
Export av data direkt till bokföringen lever inte upp till bokföringslagen av olika anledningar, och export av data via löneprogrammet till bokföringen ger förvisso mer data men lever inte upp till interna och externa krav på bokföringen.
Mejlfunktionen gör det däremot, och den är ju dessutom gratis till skillnad från de andra två sätten.

Om någon har tips på andra bra appar där kvittona fotas så skriv dem gärna här!
 

Valley

Medlem
Har en norsk kollega som skryter över det system han använder. Han har en app och tar en bild av varje underlag. Och vips så hamnar allt på rätt ställe pronto.
Skall fråga honom vad det är för något
 
Har en norsk kollega som skryter över det system han använder. Han har en app och tar en bild av varje underlag. Och vips så hamnar allt på rätt ställe pronto.
Skall fråga honom vad det är för något
En sån app vill jag ha! Om du lyckas få reda på vilken du är så blir du dagens hjälte :)
 
Toppen