Senaste nytt

Reseplaneringstjänsten TripIt

I Android-appen finns det en alert-ikon längst nere och om man har några nya alerts så står det ett nummer vid ikonen på ett sätt som påkallar ens uppmärksamhet. Jag hade 11 nya alerts och dessa alerts var att flygsegment hade framgångsrikt lagts till och jag tyckte att detta inte var jätteviktig information så därför ville jag radera dem. Nu har de försvunnit av sig själv så jag antar att de försvinner efter X antal timmar/dygn.
 

agehall

Medlem
De försvinner när du tittat på händelserna. Ibland kan det dock vara väldigt svårt att förstå var händelsen är i en app. (Gäller inte bara TripIt!)
 
De försvinner när du tittat på händelserna. Ibland kan det dock vara väldigt svårt att förstå var händelsen är i en app. (Gäller inte bara TripIt!)
Nu har jag fått en ny alert och den försvinner inte när jag klickar på den. Den försvinner inte heller efter att jag har rättat till felet (glömt lägga in en hotellvistelse så TripIt trodde att jag skulle vara hemlös i 2 dygn).
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Nu har jag fått en ny alert och den försvinner inte när jag klickar på den.
Det finns ingen inställning som gör att en användare kan ta bort alert, enligt Tripit.

Tripit skrev:
Alerts settings can be updated anytime on the Travel Alerts page. Once sent, alerts will auto-delete after one day, allowing users to refer to a recent alert if needed. There is not a user option to delete alerts.
Travel alerts – TripIt Help Center
 
Toppen