Senaste nytt

Reseplaneringstjänsten TripIt

Nu har jag testat Worldmate Gold efter att genom åren tidigare ha betat av Tripit, Tripcase, Check my trip etc (minns inte alla) och måste nog säga att Worldmate är bäst. Saknar bara att dom kunde hantera status och vilka lounger man kommer in i etc, då skulle man inte behöva nån annan app. Annars är den suverän på att ha koll på gater, tidsändringar, när det går att checka in etc. Informationen kommer före alla andra, tom före flygplatsernas egen info. Här ligger Tripit efter.
 
Last edited:
Nu har jag testat Worldmate Gold efter att genom åren tidigare ha betat av Tripit, Tripcase, Check my trip etc (minns inte alla) och måste nog säga att Worldmate är bäst. Saknar bara att dom kunde hantera status och lounger etc, då skulle man inte behöva nån annan app. Annars är den suverän på att ha koll på gater, tidsändringar, när det går att checka in etc. Informationen kommer för alla andra, tom före flygplatsernas egen info. Här ligger Tripit efter.
Där har vi tydligen varierande tur. Sist jag var på Kastrup så ville inte WM visa gater medan Kayak var exakt med både tider och ändrad gate.
 

johhenrik

Medlem
Jag har gått över till TripCase. Den har lite andra problem än TripIt, men de stör mig mindre.
Mitt största problem med TripCase är att den aldrig slår ihop saker utan skapar olika trips för mina flyg och hotell. Funkar det automatiskt för dig eller? Tripit har väl sina problem, men det är ju otroligt sällan den gör fel o skapar flera trips. Vad gäller att lägga saker i rätt ordning så har de fixat det sen en tid tillbaka, så hotell kommer efter man har landat. Sen är det iofs en ointressant del för min del, jag vill ha minimalt med admin bara. Forward and forget helt enkelt. :)
 

johan_fbg

Medlem
Mitt största problem med TripCase är att den aldrig slår ihop saker utan skapar olika trips för mina flyg och hotell. Funkar det automatiskt för dig eller? Tripit har väl sina problem, men det är ju otroligt sällan den gör fel o skapar flera trips. Vad gäller att lägga saker i rätt ordning så har de fixat det sen en tid tillbaka, så hotell kommer efter man har landat. Sen är det iofs en ointressant del för min del, jag vill ha minimalt med admin bara. Forward and forget helt enkelt. :)

Den slår inte ihop resorna tyvärr. Jag tycker det är helt ok att gå in på hemsidan och slå ihop men förstår ditt sökande efter totalt automatiserande. Håller tummarna för framtida uppdatering. :)
 

johhenrik

Medlem
TripCase har ju en snygg "feature"... Jag försöker editera mitt datum på när jag lämnar hotellet i Shanghai. Först får jag då kontrollera/korrigera namn, adress etc. Allt är rätt, landet är Kina osv. När jag ska gå vidare till datum, så får jag upp en sida som frågar vilken adress jag menar och visar mig 10 adresser i olika delstater i USA. Jag kan inte gå vidare utan att välja en adress där, så jag kan inte redigera. Så fascinerande med amerikanska appar som inte fattar att det finns en värld utanför USA...
 
TripCase har ju en snygg "feature"... Jag försöker editera mitt datum på när jag lämnar hotellet i Shanghai. Först får jag då kontrollera/korrigera namn, adress etc. Allt är rätt, landet är Kina osv. När jag ska gå vidare till datum, så får jag upp en sida som frågar vilken adress jag menar och visar mig 10 adresser i olika delstater i USA. Jag kan inte gå vidare utan att välja en adress där, så jag kan inte redigera. Så fascinerande med amerikanska appar som inte fattar att det finns en värld utanför USA...

precis! Jag trodde jag var ensam om det men då vet jag att jag inte är ensam.....Detta gör Tripcase oanvändbar för mig. Oerhört synd eftersom jag gillar upplägget annars, direktkopplingen till Uber till exempel.
 
Toppen