Senaste nytt

Reseplaneringstjänsten TripIt

agehall

Medlem
"App in the air" här, bara flyg, men trevlig liten app ändå.
TripIt också för resten, mest bara för att ha adresser till hotell, kontor o.s.v., skulle lika gärna kunna ha det i kalendern, med app in the air för gate, avgångsbevakning o.s.v.

Byt till TripCase istället. Den löser allt det där.
 

olo

Medlem
"App in the air" här, bara flyg, men trevlig liten app ändå.
Den har jag provat, men tyckte att det var alldeles för manuellt jobb - så den förenklade inget för mig. Men framförallt blev jag nästan galen på var de trodde att flygplatser låg. Varje gång jag passerade Korsvägen i Göteborg plingade appen till med frågan "FRA is near. Want to check-in?"
 

Brandten

Medlem
Jag kikade faktist lite på att göra något eget. Det är inte jättesvårt, men jag har roligare projekt att pilla med på fritiden...
Jag själv kan ingenting om detta (mer än att använda det) så behöver nog bolla lite fram och tillbaka med personalen om hur det kan lösas.... Om det ens finns ett behov. Vi kanske hörs! :)
 
  • Gilla
Reactions: mry
Kör Kayak Pro i dagsläget. Hur jämför det sig med Worldmate och Tripcase?

Har provat Worldmate mot Kayak före och under sista trippen till London, och Kayak vinner på KO i andra ronden. Anledningen är bättre och gratis notifieringar vilket jag värderar väldigt högt i en sådan här app. Ex så berättade Kayak att flighten gick från gate C26 vilket Worldmate tydligen inte kunde ta reda på.
 

mha321

Medlem
Byt till TripCase istället. Den löser allt det där.
Provat den lite på sistone. Kan det vara så att den funkar bättre om man har sina bokningar genom Sabre? För mig har den inte fixat varken terminal eller gate på Arlanda för sas flygningar till exempel - står kvar på tbd genom hela flygningen.

Den verkar inte heller kunna fatta att en enkelt till X, ett hotell på X, och en enkel tillbaka är en resa utan gör 3 av dem som man får slå ihop senare. (verkar fungera bättre om flyget är tur och retur)

Däremot håller jag med om att den är mycket smartare på att hantera ordningen mellan hotell och flyg när man har flighter på kvällen.
 

johan_fbg

Medlem
Har provat Worldmate mot Kayak före och under sista trippen till London, och Kayak vinner på KO i andra ronden. Anledningen är bättre och gratis notifieringar vilket jag värderar väldigt högt i en sådan här app. Ex så berättade Kayak att flighten gick från gate C26 vilket Worldmate tydligen inte kunde ta reda på.

Betalversionen av Worldmate har koll. Tidigare fixade även gratisversionen det tydligen.

Tack för alla svar förresten, har nu förlitat mig helt på Tripcase. Stämmer att man får kombinera vissa resor själv men överlag är det här den appen som har minst brister.

Verkar alltså finnas ett gap om någon vill utveckla den ultimata reseplanerarappen!
 

johan_fbg

Medlem
Jag tar hellre en högre engångskostnad än lägre månadskostnad.

Däremot verkar jag inte tycka Worldmate är värd uppgraderingen på 109:- per år...
 
Toppen