Senaste nytt

Reseplaneringstjänsten TripIt

Gnopps

Medlem
Jag har provat några alternativ nu men tyvärr inte hittat någon som jag gillar riktigt mycket:

Tripcase - Tar lång tid att importera epost, kalenderfeed innehåller inte bokningsnummer
Kayak Trips - Gillar den men kalenderfeeden har fel tidszoner vilket gör den oanvändningsbar (om någon kommer på hur man löser detta, hör av dig!)
Wipolo - Verkar bra men är dyr (€50 per år)
Worldmate - Nog den jag gillar mest men finns ingen kalenderfeed (!)

Återkom gärna med fler kommentarer om alternativen och/eller Tripit, det kan nog bli ett riktigt test av Businessclass.se i framtiden.
 

rvarttinen

Medlem
Använder TripIt sedan en tid tillbaka. Gillar att den automatiskt kan importera resplaner. Även att jag kan ha en del kompisar som gått med på att dela sina planera med mig. Den länkar också till seat-advisor.

Mindre bra är att, som Gnopps nämner, ändrade planer ger dubbla poster. Så den kräver lite manuallt trixande för att få till planerna.

Annars så har jag haft bra hjälp av TripIt, gillar att den kan lägga till mina flygningar, hotellbokningar, etc. i min kalender.

Ett test av TripIt och kanske några av dess "konkurrenter" vore kul och intressant att läsa. Det är säkerligen en del funktioner som jag missat . ..
 

mry

Medlem
Jag gjorde en parser som ändrade feeden från tripit så den blev lite annorlunda eftersom att jag inte gillade lite hur den skrev i kalendern. Ni andra som ville ha det ändrat lite kanske kan höra av er till mig via pm så kanske jag kan modifera lite i min kod så det blir bra för er med just kalender feeden oxå?
 

mry

Medlem
Har använt tripit som pro och appen till iphone sedan ca 2 år tillbaka för både resor med flyg, hotel och tåg (främst inom sverige) har funkat utmärkt för mig hela tiden.

Dock har de strul med SJ bookningar senaste månaden, funkar bättre om du bookar på engelska på SJ sida och skickar in den engelska bekräftelsen. Annars är det "Informationmeddelande från SJ" du ska skicka in och inte "Beställningsnummer" då den misslyckas för mig att läsa ut datum ifrån "Beställningsnummer" men lyckas ifrån "Informationsmeddelande". De har varit lite irriterade på mig då jag åker tåg väldigt mycket (flera gånger per vecka) och gör många ombookningar även i sista minuten.

Var också strul när jag bookade på SQ typ några timmar efter de bytte till ny sida. Men gick igenom när jag skickade in mailet dagen efteråt vilket vissar att de är snabba på förändringar.

Men annars funkar den mycket bra och kunnat spara mycket tid på den och brukar inte längre skriva ut några bookningsbekräftelse eller så när jag reser inom Europa då den räcker för min del.

Jag har med funderat på varför Tripit inte fungerar bra med SJ. Har kommit på att om man inte har Internet ombord med hela bokningskoden på biljetten så kan den inte importera resan alls (gissar på att den regexpar efter \w\w\w\d\d\d\d\w\d\d\d\d eller så) . sen har den svårt med datum och så om man kör på svenska. Den har även problem med att knappa in bytena då man byter tåg på vägen utan skriver bara sista tågnumret på biljetten då. Har även problem med att om det är flera personer i samma biljett.

Har mailat dem och bett dem slå på så jag kan den enkla loginen för mitt konto via deras api så man kan skriva något snygg kod själv för att fixa det där. De verkar ju inte vara så intresserade av att fixa saker som inte fungerar för svenskar.

Varför kan man inte låta användarna skrivna egna filter som man kan ändra för att det stödja så många som möjligt bättre...?
 

Snosken

Medlem
En sak som är lite lurig med Tripit är att den kan läsa alla priser, vilket betyder att om man reser i tjänsten och ens företag har förhandlade företagspriser då skickar man dom ju automatiskt sina avtalspriser till ett annat företag, och det är ju inte alltid så bra om andra får se sånt.

Har hört många avtalskrivare som svurit lite över sina anställda som ovetandes om detta använt Tripit.
 

taxvalp

Medlem
Använder Tripit Pro sedan förra året och är nöjd. Kan ibland bli lite väl många sms med info om gater och bagageband men i dag gjorde tjänsten stor nytta.

Jag och hustrun var bokade på sista SAS-planet GOT-ARN som blev inställt med ett par timmars varsel. Tripits sms kom några minuter före SAS dito så vi han boka om telefonledes till avgången före, köra i god fart till GOT och hinna med en tidigare avgång. Det hade kanske gått ändå med tanke på att vi båda är EBG men de extra minuternas försprång gjorde åtminstone inte chanserna mindre då avgången vi hann med var full. Tack, Tripit!
 
Toppen