Senaste nytt

Reseplanering: Höstresan 2013

Med risk för att papegoja vad alla andra redan sagt men... crazy trip dude. Ser fram mot rapporten. Glöm inte stödstrumporna så att du undviker blodpropp halvvägs tillbaka till Asien. Då blir det inget bra bildreportage (=ledsen Björnström).
 

Jacob

Medlem
Hade velat ha en eller två dagar i New York för att vila upp mig men det fanns ingen tillgång förrän 10 dagar senare med EVA så det fick bli en retur direkt. Det återstår att se om jag tagit mig vatten över huvudet men jag hoppas jag kommer fram i någorlunda bra skick till Taipei/Tokyo även om jag vet att det kommer bli jobbigt om jag inte lyckas få x-antal timmars sömn på SQ flighten till EWR.

Tycker det är häftigt! Galenheten i detta går såklart att ifrågasätta på samma sätt som en av redaktörerna gör sin sommarresa med sjukt mycket flyg under några veckor. Båda är extrema på sitt sätt.
Jag har visserligen flugit ganska intensivt under relativt kort tid men alltid delat upp det i etapper med både kortare hotellövernattningar och längre stopp på vägen och dessutom har de flesta flygningar varit ganska korta.

Förra sommaren flög jag dock Nya Zeeland-Stockholm i ett svep hem (30 timmar flygtid) och jag satt bokstavligen och räknade timmarna i slutet att få komma av. Rörigt med tidszoner, fel med sömnen, kroppen uttorkad och den dåliga luft som faktiskt finns i en kabin började efter ett tag seriöst påverka näsa och luftrör. Inte det minsta häftigt. Så att sträckköra 40 timmar med två så pass långa flygningar som Asien-New York är inget jag skulle rekommendera.

Men om Andreas verkligen väljer att göra detta ser jag framemot att läsa rapporten. :)
 
Jag har visserligen flugit ganska intensivt under relativt kort tid men alltid delat upp det i etapper med både kortare hotellövernattningar och längre stopp på vägen och dessutom har de flesta flygningar varit ganska korta.

Förra sommaren flög jag dock Nya Zeeland-Stockholm i ett svep hem (30 timmar flygtid) och jag satt bokstavligen och räknade timmarna i slutet att få komma av. Rörigt med tidszoner, fel med sömnen, kroppen uttorkad och den dåliga luft som faktiskt finns i en kabin började efter ett tag seriöst påverka näsa och luftrör. Inte det minsta häftigt. Så att sträckköra 40 timmar med två så pass långa flygningar som Asien-New York är inget jag skulle rekommendera.

Men om Andreas verkligen väljer att göra detta ser jag framemot att läsa rapporten. :)

Jag får försöka röra på mig så mycket som möjligt innan TPE flighten och även röra mig en del ombord.

Kommer även att försöka sova rätt mycket, speciellt på SQ delen så jag hoppas det går bra med mig.
Jag har varit vaken i runt 50 timmar (stillasittande större delen) en gång utan att sova tidigare. Det var dock rätt vidrigt och inget jag gör om då jag började hallucinera smått så jag är medveten om att jag måste få sömn.

Har dock aldrig haft några problem att sova ombord på flygplan, inte ens i ekonomi.
 
Last edited:
Toppen