Senaste nytt

Reseplanering: Höstresan 2013

Tror nog att jag får lägga TG F på hyllan för denna resa men då har jag något att se fram emot vid ett senare tillfälle.

Kan i alla fall konstatera att det är enkelt att ta sig från Tokyo till Colombo då det finns väldigt mycket tillgång i Business hos LifeMiles.
Jag nämnde tidigare att jag helst inte ville använda mer LM men då en enkelresa t.ex: NRT-ICN-SIN-CMB med OZ och SQ endast kostar 40.000 miles behöver jag bara använda 16.000 Miles och lägga på cirka 440$. Då har jag ändå nästan 50.000 miles kvar och det räcker som reservkassa med råge.

Just nu ser planeringen i huvudet ut så här:

PEK-SIN-EWR med SQ (klar)
JFK-TPE-NRT med BR (klar)
NRT-ICN-SIN-CMB med OZ till SIN och SQ till CMB.
CMB-HKG-LHR-LAX

Tar då stopover i London på vägen till Los Angeles och skjuter upp den resan till slutet av November som tidigast.
Känner mig då ganska nöjd med val av flygbolagen på denna resa.

SQ Business
BR Business
OZ Business
CX Business
CX First
BA First (vid ett senare tillfälle)

Det enda jag i princip behöver fixa utöver detta är en enkelresa till Peking. (Denna kommer högst sannolikt ske i ekonomiklass dock och det blir väl LOT, Swiss, TK eller kanske Aeroflot.)
 
Last edited:
Mitt tips på hotell i Peking är Swissôtel. Det har perfekt läge, bra priser, bra rum, grym frukost för att vara i Kina och supertrevlig personal. Jag har själv bott där vid tre tillfällen och varit jättenöjd. Nu kanske du inte kan använda din status där, men för en natt är det perfekt! Du har tunnelbanans linje 2 (ringleden) utanför dörren och kan med andra ta dig över hela staden med ett byte. Taxi från flygplatsen kostar cirka 70 CNY och går snabbt, om det inte är stopp i trafiken. Ska du tillbaka till flygplatsen under rusningstrafik så har du airport express några kvarter bort (en station med tunnelbanan).

För övrigt önskar jag att jag hade kunnat åka på samma resa. :)

Tack för tipset.
Blir eventuellt två nätter i Beijing så jag kan vila ut ordentligt innan det bär av till USA (och tillbaka.)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Imponerande planering, sannerligen! Mycket prisvärda resor, som jag gärna läser reportage om! Hade kanske inte orkat ta mig för detta själv, men är verkligen imponerad över de som har orken/viljan :)
 
Starkt jobbat, SIN-EWR var ju sjukt prisvärd. Alltid så pass förmånliga priser med LifeMiles?

/G

Ptja. Vissa linjer är mer prisvärda än andra hos LifeMiles.
Bara kika i deras award schema så ser du snabbt var värdet ligger.
SIN-EWR direkt har jag alltid velat testa och nu när den linjen snart är ett minne blott så var det inte så mycket att fundera över.

Andreas - har du bra kamerautrustning? Har du lust att dokumentera detta för oss? :)

Ja, jag har bra kamerautrustning. :)
Inga problem.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Är själv inbokad på BW Astina Tokyo i Shinjuku i höst. Kostade dryga tusenlappen för dubbelrum med club access. Det tyckte jag var rätt prisvärt. Har dock inte bott där innan utan gått på vad andra sagt.

Hej, bodde här i förrgår, glöm club det är ett konferenserum med en drickamaskin.
Rummet på högre våning trevligt jag bodde på 13:e. Stort rum.
Skaffa ett BW diamond så får du nog upgrade gratis. Via accor club matcha mot BW.
 
Hej, bodde här i förrgår, glöm club det är ett konferenserum med en drickamaskin.
Rummet på högre våning trevligt jag bodde på 13:e. Stort rum.
Skaffa ett BW diamond så får du nog upgrade gratis. Via accor club matcha mot BW.

Jag har fått mitt Hilton matchat till BW Diamond Elite!
Funderar på detta hotell faktiskt. Det är billigt och ligger bra till.
 
Last edited:
Idag har jag bokat en resa för att positionera mig till CMB.

NRT-SIN med ANA i Business.
Enligt airlineroute så byts 767-300ER tillfälligt ut mot 787-8 från och med 1 Oktober på den rutten.
Gör väl en chansning och hoppas att det blir så men i värsta fall gör det inget med en 767.
Kostnad: 12.000 LifeMiles + 334$

Jag kommer spendera 1-2 dagar i Singapore innan jag åker vidare med UL i ekonomiklass (kostar cirka 1000 SEK)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag har fått mitt Hilton matchat till BW Diamond Elite!
Funderar på detta hotell faktiskt. Det är billigt och ligger bra till.

Det är inget fel på detta hotell, rent och fräscht med trevlig personal, ville bara säga att man behöver inte betala extra för att komma in i club lounge då det bara är en gratis drickamaskin i ett konferensrum, lite udda wifilösning med mailbaserad registrering (kräver smtp baserad mail eller så får man regga sig på rummet, gå ner i lobbyn och läsa mailet och gå upp igen och mata in koden)
 
Toppen