Senaste nytt

Reseplanering: Höstresan 2013

26 SeptemberPeking 01.15 -> Singapore 07.35 [SQ803 - Singapore Airlines A333 - Business Class]
Singapore 10.55 -> New York (EWR) 17.50 [SQ22 - Singapore Airlines A345 - Business Class]
Kostnad: Cirka 1040$
Bokat: Via LifeMiles


27 September
New York (JFK) 01.45 -> Taipei 05.35 +1 [BR31 - EVA Air 77W - Business Class]
Taipei 08.50 -> Tokyo (NRT) 13.15 [BR2198 - EVA Air A332 - Business Class]
Kostnad: Cirka 990$
Bokat: Via LifeMiles


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det var den sjukaste routing jag någonsin hört talas om (40 flygtimmar i sträck). Bara SIN-EWR är en "killer" :)
 

A380*G

Medlem
Tycker det är häftigt! Galenheten i detta går såklart att ifrågasätta på samma sätt som en av redaktörerna gör sin sommarresa med sjukt mycket flyg under några veckor. Båda är extrema på sitt sätt.
 

Senator

Moderator
Jag har träffat den unge Andreas Eriksson på BAs flight mellan LHR och ARN, och med tanke på Andreas ungdomlighet och att han inte verkar vara lika intresserat som undertecknade samt redaktionen i att svepa skumpa på resorna borde detta gå lysande :)
 

Homer

Medlem
Jag har träffat den unge Andreas Eriksson på BAs flight mellan LHR och ARN, och med tanke på Andreas ungdomlighet och att han inte verkar vara lika intresserat som undertecknade samt redaktionen i att svepa skumpa på resorna borde detta gå lysande :)

Kanske inte svepa skumpa, men han måste ju ha rökt sin gamla strumpor när han planerat denna tur :p
 

palmen

Moderator
Jag tror det blir grymt, dock lite risk för tristess kanske när man tittat igenom hela AVOD :)
 

Senator

Moderator
Kanske inte svepa skumpa, men han måste ju ha rökt sin gamla strumpor när han planerat denna tur :p

ja, kanske det.. Slår i alla fall min SJU-EWR/JFK-ZRH-ARN-CPH-BKK-TPE resa där jag mådde så där i mina 72t i TPE. Och ja, jag svepte en del skumpa dock ej Fanta(stic)
 
Angående Cathay Pacific från Tokyo.
  • Det är numera endast till/från Tokyo Haneda (HND) som alltid har First class. Flygningar till/från Tokyo Narita (NRT) har ibland First class men Cathay Pacific är känd för sin sistaminuten ship-change, så skulle jag inte vilja riskera att hamna i en sådan situation. Det är bara en tanke.
  • Det blir mycket bättre totalupplevelse om du börjar din resa från Hong Kong med Cathay Pacific i First class än att resa från Tokyo. I Hong Kong har du då tillgång till Cathay Pacifics flagship lounge, The Wing.
  • Om du ändå vill flyga med Cathay Pacific från Tokyo, har du tillgång till Cathay Pacifics Arrival Lounge i Hong Kong. Denna lounge ligger utanför tullen under Airport Express station.

Tack för detta inlägg. :)
Fick mig att tänka om lite angående CX .. (får se hur jag löser det på bästa sätt)

Ska du åka hela vägen från Singapore till New York för att sedan direkt vända och åka tillbaka igen samma kväll?

Med tanke på de påtagliga flygtiderna från Asien till New York (Singapore-New York är väl 19 timmar) skulle inte jag vilja göra allt detta i ett svep.

Hade velat ha en eller två dagar i New York för att vila upp mig men det fanns ingen tillgång förrän 10 dagar senare med EVA så det fick bli en retur direkt. Det återstår att se om jag tagit mig vatten över huvudet men jag hoppas jag kommer fram i någorlunda bra skick till Taipei/Tokyo även om jag vet att det kommer bli jobbigt om jag inte lyckas få x-antal timmars sömn på SQ flighten till EWR.

Jag tror det blir grymt, dock lite risk för tristess kanske när man tittat igenom hela AVOD :)

Min iPad, dator och externa hårddisk är laddade med så mycket filmer att jag hade kunnat bo på ett flygplan i 3-4 veckor. :)
(Kollar väldigt mycket på serier och där "flyger" timmarna bara förbi.)
 
Last edited:

Singapore

Medlem
Om det här är flygfanatikers motsvarighet till fiskehistorier så måste "fångsten" motsvara en Gädda på typ 25 kilo... :)

Trevlig resa, eller resor kanske mer är på sin plats ;)
 
Toppen