Senaste nytt

Resenärer med många/stora resväskor, hur gör de?

Sofia

Medlem
Kommer man upp sig i graderna på QR får man ta med mer bagage än man rimligtvis behöver och orkar bära ;-)
 

Dr. Miles

Expert
Om man flyger med SN till Afrika får man ha 2 x 23 kg i Ekonomi
Hur vet du att de inte betalade övervikt?
För dem var före mig i kön och jag såg hela processen. Jag förstår att de kunde ha betalat i förväg, men som sagt de checkade in 5 st extra-jumbo size bagage som mannen kunde knappt lyfta upp.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

henke12

Medlem
Okej,

Jag har själv jobbat på BMA så jag känner till rutinerna iaf när TF har/hade handling (dvs inte under 2010-2011 ungefär)

Då meddelar incheckningen vad det kostar med ev övervikt. Man får en stämpel på boardingkortet "ÖVERVIKT" som man måste lösa ut sig ur Servicedisken för att bli kvitt.

Kan det gått till så?
 

Holloman

Medlem
Eller också gör man som familjen jag såg på Arlanda för något år sedan. Skickar fram delar av familjen och låter resten sitta och vakta "handbagaget" en bit bort . Hade säkert fungerat jättebra om inte hon som checkade in dem ville att alla som skulle checkas in skulle komma fram till disken. Var ganska nöjd att jag valt kön bredvid och inte samma som de stod i.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kristerj

Medlem
På BA kan man checka in upp till extra 10 väskor mot betalning. Jag tror att det är en bra affär att betala för extra bagage jämfört med att skicka gods med DHL, UPS etc på långa sträckor över t ex Atlanten. Du får snabb och relativt säker leverans av godset. Varje extra väska på 23 kg kostar 800-900:-, på långflygningar. Tror också att en del förbetalar extra bagage, då det oftast är billigare att göra detta innan du står på flygplatsen.
 

TheEagle

Medlem
I Asien tycker jag ofta att alla har extremt mycket bagage…eller i alla fall lite udda...

IMAG0128.jpg
 
Toppen