Senaste nytt

Resemål vs Valutakurser

Palazzi

Medlem
Jag vill ha ner dollarn under 6SEK igen, som det var 2008. Det var fina tider det...

Fast den hösten hade vi en rörlig bostadsränta på 6.2%. Även de som bundit ett bra tag innan led tre år med ca. 5%...
Jag har väldigt små bolån kontra inkomst, men tror de allra flesta var förlorare trots många USA-resor.

Tyvärr tenderar ju ränta o valuta att vara motpoler. Men låser gärna på fem år nu, för att invänta tidernas dollardipp! :p
 

agehall

Medlem
Jo, räntan var hög då och det skulle bita en rejält nu när man bytt upp sig ett par steg. Men det är fortfarande hanterbart, iaf så länge ränteavdraget inte slopas.
 

Dr. Miles

Expert
Japanska yenen (JPY) har gått ner till 1.460 JPY mot 100 SEK som låg ca 1.385 JPY mot 100 SEK för en månad sedan.
Under sista dagar har JPY har gått ner mot USD snabbt och nu är kursen mot USD är 1 USD ca 124 JPY.

XE.com - SEK/JPY Chart
Screenshot20150528_01.png
 

NyfikenGrau

Medlem
Under sista dagar har JPY har gått ner mot USD snabbt

Man kan väl generellt säga att allt går ner mot USD (samt valutor låsta till USD) just nu - fick en smärre chock nyligen över priserna på nästa destination, Libanon...det låter ju inte spontant som något dyrt resmål, men LBP är peggad mot USD, så jo, tyvärr...

Av resmål på senare tid är Sydafrika fortfarande helt ok valutamässigt samt ungefär hela Östeuropa borträknat euroländer.
 

ESSA

Medlem
Jag önskade att Kinas Rmb legat lite lägre under mina 7 veckor jag spenderade där.
Att behöva betala dryga 1.40 Sek/Rmb sved.
Nästa resa får planeras efter valutakurs.
 

Dr. Miles

Expert
Jag önskade att Kinas Rmb legat lite lägre under mina 7 veckor jag spenderade där.
Att behöva betala dryga 1.40 Sek/Rmb sved.
Nästa resa får planeras efter valutakurs.
När det gäller kinesiska pengar lär det inte sjunka mot USD så länge deras ekonomi är stabilt.
 

David

Medlem
Jag önskade att Kinas Rmb legat lite lägre under mina 7 veckor jag spenderade där.
Att behöva betala dryga 1.40 Sek/Rmb sved.
Nästa resa får planeras efter valutakurs.
Jag var i Chongqing påskveckan. Jag minns då när jag flyttade över 2008 och den låg på 0,85, det var tider det. :)
 
Toppen