Senaste nytt

Resemål som du tror att ingen annan har bevistat (Lek)

henrik l

Medlem
Ok,jag dunkar väl först på med några Sicilianska hålor: Sambuca di Sicilia, Salaparuta, Santa Margerita (sevärt eftersom man lämnat ruinerna från jodrbävningen -68, ser ut som en sönderbombad stad), Caltabellotta (vidunderligt utsikt) och Palazzo Adriano. Corrleone misstänker jag däremot att en bunt medvetna resenärer har besökt. Några Sardiska hålor: Isili och Lunamatrona (där såg jag Titanic dubbad till Italienska -98).

Roana i Norditalien där det finns en folkspillra som talar Cimbriska. Var där två dagar -93.

Kelimuto på Flores, Indonesien. Misstänker dock att den som varit backpacker i Indonesien har varit där.

En håla utanför Ruteng, Flores Indonesien. Jag och min fd hamnade där -93, när en "son" från byn installerades som katolsk präst och vi var de enda långnäsorna där. Folk tittade mera på oss än på prästen:D

Hmm, får väl medge att alla ställen kanske inte har +7000 invånare, men de Sicilianska hålorna ligger nära:D

Dock misstänker jag att pep har varit på åtskilliga ställen bortom ära och redlighet:D
 

JonW

Medlem
Mukacheve, ca 50 000 inv, Uzhhorod, ca 115 000 inv, Chop, ca 9 000 inv, alla i ukrainska Transkarphatien,
Bilthoven i Holland, ca 22 000 inv.
Johor Bahru, faktiskt Malaysias näst största stad med 1,5 inv. men rätt okänd i väst.
 

agehall

Medlem
Jaha, vi börjar väl med några lågoddsare:

Fairbanks, Alaska, USA
Kenai, Alaska, USA
Crystal Lake, Il, USA
Chandigar, Indien
 

Gnopps

Medlem
Då jag flyger runt gillar jag att besöka udda städer. Om man räknar bort de där jag bara varit kort tid så kan jag lägga till Iron Mountain, Michigan, USA. Vi hade hotell bokat men ingen aning hur man tar sig dit från flygplatsen men fick ett taxinummer av någon på flygplatsen. Då vi väntat 30 minuter på taxin kommer det en bil med jaktgevär i bagageluckan och kör oss till hotellet. Vi undrar om han kan köra oss tillbaka morgonen efter för vårt tidiga flyg. Det visar sig svårt eftersom han redan är bokad till det flyget. Slutar med att vi får åka i alldeles för god tid...
 
Toppen