Resekväll på Sheraton Hotel Stockholm 2013

Diskussion i 'Övrigt' startad av Stefan62, 22 Februari 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Igår, torsdagen den 21 februari, anordnades en välbesökt ”Rese-kväll/-mässa” i Hagasalen på Sheraton Hotel Stockholm.

Inbjudna var bland många andra American Express Platinum-kortsinnehavare och det bjöds på champagne-liknande bubbel-vin, canapéer, kaffe och små-kakor.

Bland utställarna fanns några hotellkedjor, bl a Hilton med alla dess varumärken samt ett flertal enskilda lyx-hotel från olika delar av världen. Det delades ut glättiga broshyrer och kataloger med fina bilder och dessutom "reklam-prylar". På plats fanns även flygbolagen Qatar Airways, Lufthansa och denna gång även SAS representerade bland utställarna och av dess respektive representanter kunde man få svar på många frågor.

Mot slutet av kvällen lottades det ut ett stort antal hotellövernattningar samt några flygbiljetter med tillhörande hotell-paket samt lite annat.

(Några hotell-övernattningar gällde vistelser i bl a Syd-Afrika och man kan ju fundera över om man skulle göra en särskild resa just för att kunna nyttja vinsten...)

Tillställningen var trevlig och lugn, men inte så överdådig och "uppsluppen" som tidigare arrangemang på Grand Hotell.

Jag hade ingen tur i utlottningen dessvärre, men jag hade i alla fall en trevlig kväll.

4 personer gillar detta.
  2. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var Champagne, Mumm Cordon Rouge fick jag iallafall :)

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick samma, men det klassas som ett mousserande vin från "region Champagne".

4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaha, sen när blev Mumm Cordon Rouge en "icke Champagne"?
    Enligt vinhusets hemsida är det en Champagne.

Champagnes G.H.Mumm & Cie

2 personer gillar detta.
  5. Jag och Sakoz var också där!

Träffade SeaPlanePilot med fru - mycket trevligt.

2 personer gillar detta.
  6. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade det inbokat men fick lämna återbud i sista sekunden! Synd, eftersom det var en del BCare där!

7. Nästa gång kanske vi ska slänga ihop en blänkare innan eventet så vi kan gå ihop?

8. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, det var en riktigt bra kväll!

Måhända en BC.se monter nästa gång?

9. Ja, det är inte omöjligt. Vi behöver förtydliga vårt budskap och vår produkt tills dess dock...

1 person likes this.
  10. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är en riktigt bra idé!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!