Resebyråtest 2012 Plats 18: Sembo, Solfaktor & Kilroy Travels

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Martin Björnström, 26 September 2012.

  1. Tre resebyråer delar på 18:e plats i årets test: Sembo 37% Solfaktor 37% Kilroy Travels 37% Sembo ägt av Stena Line och Solfaktor som är en del av norska Reisegiganten har testests högsta priser. Testets 3 testade sträckor kostar hos Sembo totalt 12966 kronor, 2618 kronor dyrare än testets billigaste alternativ. Solfaktor är några hundralappar…
     

    Se hela inlägget

  2. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilka skojare, det är så bra att du sammanställer dessa tester Gnopps. Tummen up!
     
  3. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är otroligt att se vilka dåliga villkor en del resebyråer erbjuder. Ett fall för KO?
     
  4. Vilken orimlig återbetalsningavgift(ovanpå flygbolagets)! :eek: <br />
    Tur att ni uppmärksammar oss om detta så vi kan undvika dessa resebyråer.
     
  5. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det tog Kilroy (iofs DK) <u>två månader</u> att betala tillbaka vår inställda resa med British Airways/American Airlines till NYC under julstormarna 2010. Det är inget gott betyg. Ingen telefonkontakt som sagt och det går verkligen inte snabbt att få svar från kundtjänst via mail. Aldrig mer Kilroy efter det.
     
  6. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    <blockquote><strong>Agö;79710 wrote:</strong> Det tog Kilroy (iofs DK) <u>två månader</u> att betala tillbaka vår inställda resa med British Airways/American Airlines till NYC under julstormarna 2010. Det är inget gott betyg. Ingen telefonkontakt som sagt och det går verkligen inte snabbt att få svar från kundtjänst via mail. Aldrig mer Kilroy efter det.</blockquote>
    När det gäller återbetalningar på biljetter som normalt inte är återbetalningsbara behöver det inte alltid vara resebyråns fel. De måste nämligen skicka en återbetalningsansökan till flygbolaget som kan ta veckor (eller tom. månader!) på sig att behandla den. Innan det är gjort får inte de tillbaka några pengar och kan således inte återbetala kund.
     
  7. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    <blockquote><strong>Gnopps;79712 wrote:</strong> När det gäller återbetalningar på biljetter som normalt inte är återbetalningsbara behöver det inte alltid vara resebyråns fel. De måste nämligen skicka en återbetalningsansökan till flygbolaget som kan ta veckor (eller tom. månader!) på sig att behandla den. Innan det är gjort får inte de tillbaka några pengar och kan således inte återbetala kund.</blockquote>
    <br />
    Det är naturligtvis korrekt men jag kontaktade givetvis American Airlines samma dag som vårt flyg blev inställt och den hjälpsamma kvinnan lade direkt in detta i systemet. Så detta var helt och hållet Kilroys fel och det faktum att det tog veckor att få svar på email och inte gick att ringa är vansinnigt irriterande och totalt oacceptabelt (det rörde sig om ca 15 000 SEK). Vi gick så långt att vi hade en färdig skrivelse till den danska motsvarigheten till svenska Konsumentverket.
     
  8. Är inte rubriken fel? Borde väl vara plats 18-20?
     
  9. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    <blockquote><strong>simontemplar;79726 wrote:</strong> Är inte rubriken fel? Borde väl vara plats 18-20?</blockquote>
    Nja, de delar faktiskt på 18-plats. Men jag förstår hur du tänker.
     
  10. MickeGBG

    MickeGBG Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Solresor blir väl felaktigt uppräknade i rubriken eller?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×