Eftersom jag jobbar i yrket så kände jag för att lägga en liten kommentar. För det första tycker jag att det där med chatfunktion verkar helt värdelöst, en del kanske tycker tvärtom, men vill man prata med en kunnig inom yrket så sitter inte den och chattar.... och gör han/hon det så känns resebyrån lite halvrisig.
Som bjornstrom nämner så är det enormt små marginaler man har att jobba med, och därför finns inte längre den tiden som man skulle vilja lägga ner på att hitta det där extra bra alterantivet, allt måste gå mycket fortare än för några år sen och det har självklart påverkat kvalitéten.
Sen så är det ju faktiskt så att vi som jobbar med detta reser inte i närheten av så mycket som de kunder som handlar av oss, därför så är vår kunskap väldigt stor när det gäller det teoretiska, men vi har ju inte en chans att jämföra oss i det rent praktiska. Får man en kund som pendlar till Shanghai med Finnair så vet ju denne mycket bättre än mig hur det verkligen funkar på HEL och med AY...
För om åren hade flygbolagen råd att skicka ut oss på study-trips var och varannan månad, men nu blöder branschen och man får sitta kvar på kontoret och längta bort...