Resebyråer för mer "avancerade" biljetter?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Yekermo, 29 December 2012.

1. Yekermo

Yekermo Medlem

Vilka resebyråer rekommenderas för mer "avancerade" biljettbokningar? Jag tänker då inte på onlinesajter utan byråer där man får personlig kontakt med någon duktig bokare.

1 person likes this.
  2. Avancerad som komplicerad eller avancerad som "error fare" YQ-dump och andra trix?

3. Yekermo

Yekermo Medlem

YQ-dump vet jag inte ens vad det betyder, så inte så avancerad :) Exempel på vad jag är ute efter: Jag ska åka GOT>HKG och har hittat en rolig, rätt prisvärd biljett med Oman Air i First från LHR>BKK. Men så vill jag knyta ihop det till en sammanhängande biljett med andra flybolag från GOT>LHR och BKK>HKG utan att behöva mecka med att plocka ut baggage och checka in igen.

4. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bra kontakt på Resia, skicka mig ett pm så får du hennes mejl och telefon

5. Yekermo

Yekermo Medlem

Tack Johannes! Jag PMar dig.

6. Jaws

Jaws Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle vara intressant att höra om dessa trix eller finns det en sticky eller topic?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Error fares är helt enkelt felprissatta biljetter. Dessa dyker upp då och då men är inget som vi ser mycket av, iaf inte i vår del av världen. YQ-dumps handlar om att trixa bort bränsletillägget och är inget vi ska prata öppet om här.

8. Jacob

Jacob Medlem

Att få flera olika bokningar till en och samma bokning (PNR) kräver att en resebyrå involveras, dock går det att få väskan taggad hela vägen redan på Landvetter genom att manuellt skriva in alla flygningar vid incheckningen, även vid separata biljetter (om man får en hjälpsam och välvillig incheckningsagent).

9. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Resebyråer för mer "avancerade" biljetter?

Bäst är att få hela resan på en biljett. Vid split booking kan man visserligen få väskan taggad hela vägen, men om en flight blir försenad så att man missar nästa så hjälper flygbolaget till enbart på nåder.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!