Senaste nytt

Resebyrå (Resecentrumgruppen) avbokad min flygbiljett utan skälig anledning, vad gör ?

AABack2ARN

Medlem
Förvisso är 3700 kr billigare än det billigaste publicerade priset jag kan hitta med Qatar (finns för 2780+skatt/avgift om 3000, dvs totalt 5760). Men jag skulle inte säga att 3700 kr är orimiligt billigt och att du därmed skulle kunna förväntas anta att det var ett felakigt pris.

Stå på dig och kräv att de säljer biljetten för 3700kr
 
ARN-NRT-ARN eller HND biljett var på Rea förra vecka med Qatar Airways, för ungefär 4000 kan man köpa på QR webbsida.
Hos resebyråer var mellan 3700 och 3800.

Lite otur väljer jag den resebyrån :(
 

h9kh9k

Medlem
Stå på dig och kräv att de säljer biljetten för 3700kr
Håller med, enligt deras bokningsvillkor förbehåller dom sig rätten att ändra en bokning inom 48 timmar, men att då även kontakta bokaren för att försöka hitta en lösning. Tycker att bara skicka ut ett brev om att resan blivit avbokad inte kan räknas som ett försök att lösa det hela.
 
Eftersom den resebyrån ignoreras mitt förslag. Resebyrån är "Resecentrumgruppen".
Jag har lämnat in mitt klagomål till KO.

Jag har negativt erfarenhet med dem , ibland få höra att de har nöjda kunder också. Men boka med egen risk
 
Last edited:

dino_81

Medlem
"men det betyder inte att de är en usel resebyrån"

Jag skulle nog vilja påstå att Resecentrumgruppen är en usel resebyrå. Bortsett från några positiva omdömen (där förmodligen inget gått fel) så verkar reserbyrån vara extremt svårt att ha att göra med om något går fel. Dessutom verkar deras ofta billiga priser (i förhållande till andra resebyråer) vara bereoende av villkor så som direktbetalning via bank och att allt extra (så som sittplatsval) kostar extra. Trots att sistnämnda sannolikt kan ordnas på respektive flygbolags hemsida efter det att man fått sitt bokningsnummer.

Hoppas att det löser sig för dig och att du och andra här på forumet inte nyttjar den resebyrån framöver.
 

joakgarp

Medlem
Resecentrumgruppen
Aldrig haft problem med dem och bokat flera gånger. De har även varit billigast med någon hundralapp eller med några hundra.

Men som vanligt så gäller grundregel med resebyror - och även alla andra lågprisföretag - blir det problem så har företaget i fråga villkor som ger dem rätt till att häva beställningar och diverse andra orsaker som går emot deras villkor. När du gör en beställning så godkänner man automatiskt deras villkor och du har ingen som helst rätt att kunna få behålla det här priset om det blir fel och de upptäcker detta inom rimlig tid.

Anledningen till det hela beror antagligen på att Resecentrumgruppen hade ett fåtal biljetter till det här priset men att för många nappade på erbjudandet under samma tidpunkt och beställde mer än vad de hade biljetter till - till det här priset. Detta är helt normalt och bara att acceptera. Samma sak gäller när elgiganten, siba osv har reor och för många beställer och systemet inte hänger med.
 
Toppen