Senaste nytt

Resebyrå på nätet som kan boka en specifik bokningsklass

palmen

Moderator
Någon som känner till en resebyrå där man online kan boka en resa utan att man blir tvingad till att välja billigaste alternativet.

Jag behöver en Aegean resa som ställs ut i S-klass på Aegean-stock, men allt jag hittar på nätet så får man billigaste P som bokningsklass.
Tidigare har man kunnat boka liknande via Uniteds hemsida, men tror inte att man får det på Aegean-stock då, eller missar jag något?
 

palmen

Moderator
Då funkar onekligen inte United.

Har du provat chatflights? :)
Jo, skrev ju precis i den tråden hur bra det gick... Får se vad de säger. Aegeans sida fungerar i alla fall inte, den vill bara boka mig i P-klass, kan ju säkert ringa dom i och för sig och boka via telefon. Det är dock lite drygt att göra det med någon som har lite knagglig engelska
 

Dr. Miles

Expert
Jo, skrev ju precis i den tråden hur bra det gick... Får se vad de säger. Aegeans sida fungerar i alla fall inte, den vill bara boka mig i P-klass, kan ju säkert ringa dom i och för sig och boka via telefon. Det är dock lite drygt att göra det med någon som har lite knagglig engelska
Off topic fråga.

Går det att applicera uppgrade voucher online på Aegeans webbsida?
Om inte, är det inte lika bra att ringa dem och boka & uppgradera med vouchern samtidigt?
 
Har du testat ITA Matrix och BookWithMatrix?
I "Outbound routing codes" och "Return routing codes" fyll i C:A3+
I "Outbound extension codes" och "Return extension codes" fyll i F bc=a|bc=b|bc=c|bc=d|bc=e|bc=f|bc=g|bc=h|bc=i|bc=j|bc=k|bc=l|bc=m|bc=n|bc=o|bc=q|bc=r|bc=s|bc=v|bc=w| bc=x|bc=y|bc=z
 

palmen

Moderator
Har du testat ITA Matrix och BookWithMatrix?
I "Outbound routing codes" och "Return routing codes" fyll i C:A3+
I "Outbound extension codes" och "Return extension codes" fyll i F bc=a|bc=b|bc=c|bc=d|bc=e|bc=f|bc=g|bc=h|bc=i|bc=j|bc=k|bc=l|bc=m|bc=n|bc=o|bc=q|bc=r|bc=s|bc=v|bc=w| bc=x|bc=y|bc=z
Jag testade att plocka fram priset via matrix och det gick bra, testade dock inte att boka
 

palmen

Moderator
Off topic fråga.

Går det att applicera uppgrade voucher online på Aegeans webbsida?
Om inte, är det inte lika bra att ringa dem och boka & uppgradera med vouchern samtidigt?
Man måste ringa in för att applicera vouchern, men vet av erfarenhet att de itne alltid är de skarpaste på engelska så skippar gärna allt det trasslet med att bokstavera namn och allt annat.
 
Toppen