"Resebyrå lurade kunder"

Diskussion i 'Övrigt' startad av HenrikAI, 26 Oktober 2012.

1. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Jag skulle inte göra det av en annan anledning - dom kan sällan (aldrig?) matcha den kunskap och dom priser jag förväntar mig. Eller har jag träffat fel resebyråer?

3. Jag undiviker bokning via resebyråer så mycket det går då vid ombokning/återbetalning blir det mycket krångligare.

Det var mycket blygsam summa för lurendrejeri. Den som lurade många lägenhetsköpare tjänade miljoner och stack iväg utomlands...

Last edited: 26 Oktober 2012
    1 person likes this.
  4. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope. Jag gör inte det och ser ingen anledning att anlita de mindre bolagen heller. I o f s brukar jag nästan aldrig använda ngn resebyrå :) Köper direkt av flygbolaget

På mitt gamla jobb så använde vi en stor resebyrå (rättare sagt en agent där) om det var lite krångliga resor med många stopp mm.

Håller med. Lura till sig 160k och försvinna? Inte mycket pengar direkt...

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar använda online resebyrå rätt ofta. Dels då det är billigare än att boka direkt hos flygbolaget (ibland 2-300kr lägre pris), men också för att man ibland kan hitta flygalternativ som inte funnits uppe på flygbolagets sida. Expedia var i synnerhet bra på detta då jag kunde boka en Lufthansa open jaw i de lägsta klasserna (till skillnad från Lufthansa.com då enbart flex biljetter visas).

6. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som det kan växa dock.

7. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allt under 25MSEK är blygsam summa :p

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan säkert finnas bra och små resebyråer, men de lär vara få idag med tanke på konkurrensen från internet.

Jag håller med AHO, man slipper en massa strul när man ska boka om etc om man undviker resebyråer och det är skäl nog att undvika dem så länge det går faktiskt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!