Senaste nytt

Resan mot ytterligare ett års Executive Platinum

Homer

Medlem
Om vi bortser från semantikdiskussionen och tar ett steg tillbaka så är det intressant hur snabbt saker ändrar sig. Det är väl två år sedan det var kalabalik om "hur dåligt BAEC är nu" medan nu plötsligen är detta kanske det bästa OneWorldprogrammet. Jag kan IberiaPlus för dåligt så det kan @Homer kanske korrigera mig, men det var just Homer som rekommenderade att sitta lugnt i båten. "The only constant change is change itself".

Ganska likt BAEC, ingen GGL nivå finns dock lifetime, fler erbjudanden av typen dubbla Avios på olika sträckor.
Men det största och viktigaste skillnaden är att man som Emerald får ett Platinumkort och inte bara
ett simpelt guldkort :cool:
 

AABack2ARN

Medlem
Som svar till mig själv kan jag upplysa om att både jag och +1 lyckades harva ihop varsitt Executive Platinum även i år. Genvägen än så länge (?) är helt klart att resa långdistans i billig I-klass med andra bolag än American Airlines när det kommer till EQD men att resa i betald premiumkabin med American Airlines när det kommer till EQM. Man behöver dessvärre bägge för att kvalificera sig (12 000 EQD + 100 000 EQM)

Har börjat smida planer för återkvalificering 2018 - vi får väl se hur det går
 
Toppen