Resa till Usa via Kanada

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Marcus72hbg, 6 Juni 2016.

1. Marcus72hbg

Marcus72hbg Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Reser till SFO via Toronto med Air Canada om några veckor. Var inne på Air Canada´s hemsida och såg då att man måste ansöka om eTA för inresa till Kanada. Min fråga är om vi behöver ansöka om det, då vi enbart mellanlandar på YYZ?

/Marcus

2. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanada (eller iaf Toronto) är som USA. Det finns ingen internationell till internationell transfer på flygplatsen.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det finns en "genväg" till USA-flygen om man landar från en internationell flygplats. Dvs man behöver INTE passera kanadensisk immigration för att direkt gå till amerikansk immigration. I stället svänger man av innan och behöver bara passera den amerikanska kontrollen.

fcx gillar detta.
  5. Jag hade skaffat det som backup för att spara tid om någon flight krånglar och du tvingas till övernattning. 45kr är inte så dyrt.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det står även följande

Note: Until September 29, 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport. During this leniency period, border services officers can let travellers arriving without an eTA into the country, as long as they meet the other requirements to enter Canada. Find answers to your questions about the leniency period

Man borde med andra ord klara sig bra i sommar utan ett eTA om jag tolkar det rätt.

7. Marcus72hbg

Marcus72hbg Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för informationen, jag gör som Dreamliner föreslog, dvs skaffar eTA för mig och familjen. Så nu har vi 5 år på oss att besöka Kanada ordentlig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!