Senaste nytt

Resa till Kap Verde

Aleksander

Medlem
Hej! Jag och min familj ska resa till Kap Verde och skulle behöva lite hjälp.


  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda eller Göteborg
    Var är din destination? Kap Verde ön Sal
    När vill/behöver du resa ut? 17:e december +/- 3 dagar
    När vill/behöver du komma hem? senast den 27:e
    Hur länge vill du vara borta?
    Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, en 14 åring och 2 barn på 5 och 6 år
    I vilken kabinklass? Economy eller Premium Economy
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance
    Vad är din budget? max 35.000 SEK
    Vad är det viktigaste för dig? Så lite byten som möjligt
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej

Har bara hittat flygbiljett med charter och det undviker vi helst.
 

PYRZ

Medlem
Yep. TAP är enda alternativet och de är med i Star Alliance. Däremot ser inte flygtiderna så bra ut, long layovers i Lissabon.
 

Aleksander

Medlem
Yep. TAP är enda alternativet och de är med i Star Alliance. Däremot ser inte flygtiderna så bra ut, long layovers i Lissabon.
Jag kollade nu, det fanns den 14:e men det är bara 2 timmar i LIS. Hinner man det med tanke på att mina 2 mindre bröder är ganska jobbiga och det blir rätt stressigt? Det enda jag annars hittat är att sitta 9 timmar och 30 min i TuiFly Nordic's 737:a, och det verkar inte så kul.
 
Last edited:

Marcus01

Medlem
Var medveten om nästan ett dygns transfer i Lissabon! Med dina så små barn hade jag faktiskt gärna tagit en charter – om än bara flyget. Hotell hittar man ju på annat håll, om man vill komma bort från "strömmen"!

Charterflyg, "endast flyg" kostar kring 60 000:- vid de datum som Aleksander vill resa. Mitt råd är istället att åka någon annastans....:cool:
 

Palazzi

Medlem
Skärmavbild 2013-08-26 kl. 16.01.59.png

Jag har ställt in de korrekta åldrarna på barnen. Antar att 5pers i en fyrbäddslägenhet = extrasäng
 
Last edited:

Marcus01

Medlem
Jag kollade nu, det fanns den 16:e men det är bara 2 timmar i LIS. Hinner man det med tanke på att mina 2 mindre bröder är ganska jobbiga och den blir rätt stressigt? Det enda jag annars hittat är att sitta 9 timmar och 30 min i TuiFly Nordic's 737:a, och det verkar inte så kul.

Ving flyger dit med en A330, men som sagt, prislappen....
 

090034208

Medlem
Jag kollade nu, det fanns den 16:e men det är bara 2 timmar i LIS. Hinner man det med tanke på att mina 2 mindre bröder är ganska jobbiga och den blir rätt stressigt? Det enda jag annars hittat är att sitta 9 timmar och 30 min i TuiFly Nordic's 737:a, och det verkar inte så kul.

Du hinner bra byta flyg på 2 timmar på LIS
 
Toppen