Resa till Istanbul, hjälp! :)

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Palazzi, 1 December 2012.

1. Heja alla medlemmar och vänner! :)

Jag ska göra en liten Europeisk rundtur i Businessclass.... Jag tänkte testa lite olika bolag (kommer givetvis recensioner).

Är redan bokad med Turkish Airlines, British Airways och SAS, men hade tänkt testa ytterligare någon under samma resa.

Bokade först Aegean MAD-ATH-IST, men det flyget ställdes in (Madridflygningarna kommer troligen göra säsongsuppehåll). Jag kan visserligen boka samma bolag från annan ort, men tänkte att det kan vara intressant att testa något annat också :).

Begränsningarna är följande:
    - Flyget avgår från Europa (Tel Aviv är också OK).
    - Bolaget är medlem i OW eller *A (verkar vara dåligt med OW inom Europa)
    - Flygning ska vara över 1h40min
    - Slutdestination ska vara IST
    - Betald biljett, inga poängresor
    - Utresa 25-29Jan

Hade gärna flugit SWISS, men känns surt att betala mer för en enkelbiljett än T/R... (kanske finns något prisvärt alternativ?).

Om jag tittar på flygplatsens hemsida får jag följande flygbolag enligt mina preferenser:
    SWISS
    Lufthansa
    LOT
    Croatia Airlines
    Austrian Airlines
    Adria Aegean
    Aegean

Några intressanta och prisvärda resvägar? :)

Tack på förhand!

2. Aegeans enkelresa i Buisness class mellan Milano och Istanbul via Aten kostar runt 342 EUR inkl. skatter. (Fare basis: Z1A3IC) Problemet är det kräver övernattning i Aten.

1 person likes this.
  3. Det lutar faktiskt åt denna. Även min Madridflygning hade övernattning i Athen (det är bara kul!:)). Hittar väldigt få alternativ... Nästan lika dyrt att flyga ekonomiklass med Croatian och Adria.

Det blir troligen MXP-ATH-IST i C eller FRA-ATH-IST i Ekonomiklass med 100%; 2.957SEK VS 1.535SEK.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju alltid boka en open-jaw biljett med SWISS eller Lufthansa, t.ex MAD-FRA/MUC/ZRH-IST och sedan använda retursegmentet på t.ex ARN-BER. På så vis brukar du kunna få tag på de låga bokningsklasserna, och biljetten hamnar på cirka 1600kr som billigast. En bra deal enligt mig.

Hittade själv en open-jaw med SWISS.

25 Jan:

MAD-ZRH kl 9.30-11.50
    ZRH-IST kl 12.40-16.35

Hemresa 12 Feb

ARN-BER kl 17.20 - 18.50 med SAS

pris: 1250kr!

1 person likes this.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju dessutom kasta bort ARN-BER segmentet om du inte känner för att åka dit ;)

6. Homer

Homer Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!