Senaste nytt

Resa till Hawaii, var bokar jag bäst biljetten?

Gnopps

Medlem
Tänkte på en annan grej som jag försökt hitta på nätet med ITA, kan man på något sätt söka efter en viss bokningsklass?
Nej, inte vad jag känner till i alla fall. Har man specifika önskemål blir det att ringa. Vad jag hört godkänner tydligen wideroe.no att man bokar lägsta pris via deras hemsida (avancerad sök) och sedan skickar ett mail/chatt till dem för att ändra samma flyg till samma bokningsklasser. Görs detta samma dag lär det inte tillkomma någon extra kostnad förutom prisskillnaden.

Orbitz är bra när man vill boka lite mer komplicerade rutter, framförallt till/från/inom USA.
Jo, jag håller med. De använder dessutom ITA som bokningsmotor så där finns definitivt bra funktioner.
 

henkedio

Medlem
Nej, inte vad jag känner till i alla fall. Har man specifika önskemål blir det att ringa. Vad jag hört godkänner tydligen wideroe.no att man bokar lägsta pris via deras hemsida (avancerad sök) och sedan skickar ett mail/chatt till dem för att ändra samma flyg till samma bokningsklasser. Görs detta samma dag lär det inte tillkomma någon extra kostnad förutom prisskillnaden.

Det har jag kommit fram till efter några veckors sökande efter trevliga resor.

För att göra så skriver du exempelvis.

från CPH
Routing / f bc=f
till BKK
Routing / f bc=f

Blir följande

Fare 1: Carrier EK FEE1YDK1 CPH to BKK (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code F, P
Covers CPH-DXB (First), DXB-BKK (First) 25,330.00

Fare 2: Carrier EK FEE1YDK1 BKK to CPH (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code P, F
Covers BKK-DXB (First), DXB-CPH (First) 25,330.00

Danish Passenger Service Charge (ZO) 184.00
Thailand Passenger Service Charge (TS) 154.00

Subtotal per passenger 51,003.00
Number of passengers x1

Total airfare & taxes 51,003.00
 

Homer

Medlem
Såg att Boeing tagit rekord i avstånd, en bit över 19000km. Det är med marginal allt som krävs för tor. Europa - Honolulu (det går inte att landa internationellt på Maui om jag minns rätt, ingen imigration....).

Nya flygrekord för Boeings kompositplan | Näringsliv | SvD


fast det var med bara 13 personer ombord:), SIA flyger EWR-SIN med A340-500 15,000 km med enbart businessclass för att hålla vikten nere, en 19 timmars flight.
Föga förvånande verkar det inte som Thomson får sina 787or när de tänkt sig, efter nyår. JAL:s leverans
har förkjutits till feb Japan Airlines 787 Delivery Slips To February | AVIATION WEEK
 

Gnopps

Medlem
Det har jag kommit fram till efter några veckors sökande efter trevliga resor.

För att göra så skriver du exempelvis.

från CPH
Routing / f bc=f
till BKK
Routing / f bc=f
Oh, sorry. Trodde du menade om man kunde söka efter en viss bokningsklass på en riktig bokningssida. bc= funktionen på ITA är mycket bra men blit jobbig när det inte ska vara samma bokningsklass hela vägen.

Hipmunk.com är baserat på ITA och tillåter en del syntax-sökningar men inte bokningsklass.
 
Toppen