Senaste nytt

Resa till Hawaii, var bokar jag bäst biljetten?

henkedio

Medlem
Har ju kollat runt lite bland olika flighter och det är absolut BA som har bäst flygtider. CPH-LHR-LAX-HNL på ca 24 timmar. Däremot skulle jag kunna tänka mig att flyga över med SAS och ta en riktigt trist layover i ORD på 16 timmar, just för att skaffa lite härliga miles till mitt nystartade Aegan-kort. Skaffade ett till mig och ett till sambon, tyvärr var mina poäng redan registrerade hos SAS men hon ligger redan på 8000 pga vår flight till LAX nu i somras. Trodde verkligen inte att det skulle vara ok att efterregistrera poäng på ett nystartat konto, men tydligen funkade det utmärkt. Så hon får åtminstone guldkort efter vår resa.

Hur har du lyckats hitta resa med layover i NYC?

Lite edit där, såg att du snackade om ARN-HNL, jag flyger från CPH :(
 

Homer

Medlem
British airline ponders direct flight to Hawaii
Luton, England-based Thomson Airways, which is expecting delivery of the Dreamliner beginning in January 2012,
said yesterday it was considering service to Hawaii following a recent survey by the airline in which
Honolulu was rated as the most popular new long-haul destination by 75 percent of respondents.


http://www.staradvertiser.com/busin...ne_ponders_direct_flight_to_ Hawaii.html?id=


[video=youtube;KmBQIWOXk2Y]http://www.youtube.com/watch?v=KmBQIWOXk2Y&feature=player_embedded[/video]
 

Dr. Miles

Expert
Om jag har förstått rätt, vinter(fram till april) i Hawaii är regnsäsong.
Finns det kundunderlag för direktflyg från London?
 

Homer

Medlem
Om jag har förstått rätt, vinter(fram till april) i Hawaii är regnsäsong.
Finns det kundunderlag för direktflyg från London?

de sa inte att de skulle flyga från London.*

Men det är ju bara att titta på alla dussintals longhaul semester resmål Virgin (All inclusive package holidays & family holiday deals - Virgin Holidays) och BA fyller flighter till
Mauritius är nästan lika långt och oftast fullt.


Thomson, a subsidiary of TUI Travel PLC, said departures could be from Gatwick, Manchester, Glasgow and Bristol. Thomson said besides Hawaii, it also is considering flights from those UK cities to Borneo, Madagascar, Namibia, , Cambodia, Ecuador, Vietnam and Buenos Aires, Argentina
 

Bamsefar

Medlem
I sig intressant, minst sagt. Men det kräver fortfarande ett byte i England eller liknande - personligen flyger jag direkt New York hellre. Men det av skälet jag nämnt tidigare, jag och frun stannar gärna till just i New York.

Undrar hur flygtiden skulle bli ? Det är ju 8 timmar från New York, eller 5.5 timmar från LAX. Känns som om man kommer träffa 12-13 timmar lätt. Säg 13 timmar. Och sedan 3 timmar knappt till London. Plus byte flygplats uppenbarligen. Det är 2 timmar till...? Det blir runt 18 timmar eller så. CO till New York + HNL = 8+8 + tid mellan kärrorna. Mja hugget som stucket antagligen...

Är inte Thomson ett charter bolag ? Då finns inga vettiga stolar, typ business class...
 

Bamsefar

Medlem
Om jag har förstått rätt, vinter(fram till april) i Hawaii är regnsäsong.
Finns det kundunderlag för direktflyg från London?

Jag kan inte svara på kundunderlag. Men jag kan svara på vädret på Hawaii: Regnsäsong är fel ord, det kommer någon regnskur eller två - det brukar inte bli så mycket mer än så. Bor man på Waikiki så är det normalt varmare i havet än på Maui / Wailea, oberoende när man flyger för övrigt.

Japp, jag är mycket förtjust i Maui - jag rekommenderar verkligen Four Seasons Maui och helst Club Floor !
 

Homer

Medlem
Har ju kollat runt lite bland olika flighter och det är absolut BA som har bäst flygtider. CPH-LHR-LAX-HNL på ca 24 timmar. :(

Om du tänker resa sådär kanske du också skulle fundera på, om du inte redan gjort det, om det verkligen är till Oahu (HNL) du vill, eller till någon annan ö, eller både och (open jaw!) för de blir samma pris om du flyger LAX-HNL som till Hawaii KOA, Maui OGG, eller Kauai LIH

jag tycker f.ö. att det är enklast att kolla priser på siter som Billiga flygresor - Reseguiden
och det finns många liknande siter
 

henkedio

Medlem
Ha det bara varit t&r så hade allt varit hur lugnt som helst, nu ska vi till Chicago en vecka innan vi åker hem. Vi ska till både Oahu och Maui, 8-9 nätter på varje ö. Hade gärna testat fler öar, men får börja någonstans. Så vi flyger in till HNL och tillbaka från OGG. Multi-city finns väl såvitt jag vet bara på mrjet och expedia (av de svenska sidorna) Gillar dock orbitz, dem framhäver att de inte har några bokningsavgifter, men det verkar inte gälla för kunder utanför USA. Någon som har erfarenhet av att boka där?
 

Homer

Medlem
Om det gäller Mutli City med BA/AA kan du boka det på på ba.com också. Inte nödväntigtvis dyrare, inga avgifter och dubbla poäng om man betalar med BA VISA. Funkar dock inte helt 100%
AA.com ska visst fungera bättre men jag har aldrig själv provat, den amerikanska siten acceptar
dock inte inte utländska kreditkort, finns ingen svensk site men doch en finsk American Airlines | Airline Tickets and Airline Reservations
 
Toppen