Senaste nytt

Resa Stockholm-Nya Zeeland, kortast restid?

Bringman

Medlem
US Customs and Border Protection processing may result in a delay to enter the transit facility; we understand queuing can be uncomfortable so will be offering refreshments while you wait to be processed by the authorities.
Bra initiativ av Air NZ, tycker det borde införas av samtliga flygbolag.
 

Traveller

Medlem
Jag har gjort den här resan några gånger. Mitt tips är att du inte flyger annat än Via LHR och LAX. För det första kommer du nästan snabbast men framför allt flyger du åt rätt håll och är inte trött då du kommer fram. Ingen önskan om att sova dag två på din resa alltså. Dessutom är business class riktigt bra med flat och god service, vänlig personal. Tveka inte men framför allt för att du åker med solen.
 

Traveller

Medlem
Vi var där på semester mars förra året. Mars är en bra månad på Norra ön men sval på den södra ön. Däremot är det häftigt att färdas från Norra till södra under Mars för man färdas från Sommar till höst, gröna löv till gula. Om du reser till södra ön är ett alternativ att du flyger till en stad i söder, du kan sedan ta en hyrbil gratis norrut eller till ett mycket bra pris. De flesta tar nämligen och hyr bilen i hamnen då man anländer till södra ön från Norra, kör söderut och flyger tillbaka. Bilen blir alltså stående i den södra ändan.
 

Dr. Miles

Expert
Min fru och sonen åkte med Air New Zealand(NZ) i Business class (tack vare bmi miles :)) mellanTokyo och Christchurch fjol och hon sa att det inte var praktiskt att sitta isär då NZ hade fiskbenskonfiguration i Business class.
Traditionella konfiguration är nog mer praktiskt när man har mindre barn över 2 år.
 

mry

Medlem
Borde det inte detta fallet vara bra att resa på en jorden runt biljett med *A så kan man få till lite stopp på olika ställen utan att det kostar mer?
 
Toppen