Senaste nytt

Resa Star Alliance First till Singapore

4fun

Medlem
Hej,

Nu har jag bokat en resa till Singapore i slutet av Oktober i First med Thai.

Vad tror ni om resan?
Nu ska jag bara hålla tummarna att de släpper First på Lufthansa direkt Frankfurt -> Singapore

CPH -> FRA
LH 827
12:00 13:30
Business

FRA -> BKK
TG 921
14:45 06:25
First

BKK -> SIN
TG 413
11:15 14:30
Business

SIN -> BKK
TG 408
18:15 19:35
Business

BKK -> FRA
TG 920
23:40 05:50
First

FRA -> CPH
LH 824
08:30 09:55
Business
 

palmen

Moderator
Det kan du i princip glömma. Det är en av de svåraste rutterna att hitta Lufthansa F på.
Vissa tider på året har det dock funnits gott om platser även på Singapore (samt Los Angeles och San Francisco). Det är dock inget man kan räkna med då det generellt är svårt.
Jag skulle nog hoppas på First till Hong Kong eller Bangkok eventuellt om man åker när Lufthansa börjar flyga First dit igen.
 

Jonas C

Medlem
Via Tokyo finns det i princip alltid bonusplatser i Lufthansa First. Antingen fortsätta vidare med ANA:s direktflight NRT-SIN eller via Bangkok med Thai Airways. First finns på bägge.
 

palmen

Moderator
Via Tokyo finns det i princip alltid bonusplatser i Lufthansa First. Antingen fortsätta vidare med ANA:s direktflight NRT-SIN eller via Bangkok med Thai Airways. First finns på bägge.
Nästan alltid stämmer bra, otur att jag råkat boka när de redan nollat nästa alla lfigher under hela veckan. Blir spänd väntan på om man kan vara lite kreativ för att lösa det "problemet"
 

TheEagle

Medlem
Vissa tider på året har det dock funnits gott om platser även på Singapore (samt Los Angeles och San Francisco). Det är dock inget man kan räkna med då det generellt är svårt.
Jag skulle nog hoppas på First till Hong Kong eller Bangkok eventuellt om man åker när Lufthansa börjar flyga First dit igen.
Lyckades med att knipa två platser till Singapore med LH F. Var i juni. De kom inte upp 14 dagar innan utan typ 10.
 

Sahlen

Medlem
Jag noterade två stycken platser på FRA-SIN på Luftansa i first den 23 feb, så det är inte helt omöjligt. Men som sagt är det rekommenderat med en back up-rutt.
 
Toppen