Senaste nytt

Resa med SAS ungdom efter 25

apknug

Medlem
Det var detta jag befarade, tack för alla svar! Och jag tror att jag är för feg för att våga riskera fängelse för att spara ett par slantar som jag egentligen borde klara av att pynta.
Fast gör du det nån gång och anslutning till din 26år dag så riskerar du inte åtal och fängelse... Då har du bara fattat de snåriga reglerna fel och har inget brottsligt uppsåt.

Du riskerar naturligtvis inte att bli på släppt men det är en annan femma.
 

Matriam

Medlem
Har sett ID-kontroll med egen kö och kontrollant ett tiotal gånger på sena flighther till Luleå, men har aldrig sett tillstymmelse av kontroll på några andra inrikesflygningar.

Vet inte varför men kanske är många studenter till universitetet?
 

NotRyan

Medlem
Eligibility

Valid for youth 0-25 years of age.
The outbound travel must commence before the passenger has reached his/hers 26th birthday. Even if the passenger turns 26 years during the trip, ticket may be used within its validity.
Youth under 12 years must travel with adult 16 years or older.
Passenger must present a valid ID at the gate.
Fare not valid for unaccompanied minor (UM).

The check-in system Amadeus Altéa CM will prompt the ID control check for youth tickets.

The ID control will be performed at manual check-in or at gate.
Passenger in transit will not be subject to ID Control as the ID Control only will be prompted at the first point of check-in.
 

Osten

Medlem
Har rest med ungdomsbiljett senaste två åren, omkring 20 flighter, endast ID-kontroll en gång och det var nu i helgen ARN-CPH. De ropade då ut detta vid gaten. Om det går att chans, det vill säga boka biljett efter 26 fyllda, så är det rätt bra odds 1/20, speciellt då du i teorin skulle kunna strunta i flighten om det blir kontroll. Så har du tid att missa en flight kanske det är värt det.

Alla mina resor har varit inom Europa, vet inte hur oddsen ser ut utanför Europa.
 
Toppen