Senaste nytt

Resa med playstation osv?

Tar för givet att det är tillåtet precis likt en laptop men frågar ändå om någon kanske vet vad exakt som gäller..

Mitt handbagage kommer alltså bestå av:
  • Playstation 3 (Slim) + 2 handkontroller och ett spel (hur är det med spelet, det är ju en skiva, dvs vass)
  • Laptop
  • iPad
  • Systemkamera

Vikten klarar jag men jag tänkte mer på om de har synpunkter på mängden elektronik och om man således blir ståendes i säkerhetskontrollen en bra stund:confused:

Bolag: British Airways
 
Last edited:
Inga problem tror jag.

Flög BCN - GVA - CPH med iPad, systemkamera, laptop, laddare, mikrofon etc. I Barcelona så brydde de sig inte ett dugg (som vanligt). I GVA så blev det en lång extrakontroll. På hemvägen från CPH via ZRH blev det samma extra kontroller, började vänja mig efter ett tag men det blev omständigt att ta ur och lägga tillbaka allt igen. Antar att det är nackdelen att resa med mycket elektronik och om det är möjligt bör man nog försöka packa lite i det incheckade baggaget om man vill undvika långa säkerhetskontroller.
 

P.E.

Medlem
Har rest med fler elektrinikprylar än så i handbagaget, så de borde inte vara några problem :)

Då bestod handbagaget av:
- Iphone
- 3st ipad varav två ej uppackade
- Laptop
- Systemkamera med div. tillbehör
- GoPro
- Extern hårddisk
- CD-skivor
+ sladdar/laddare till allt ovanstående.

(åkte via FRA, där ville de ta en närmre titt på GoPron men kunde inte bry sig mindre om de nya "paddorna")

så mängden elektronik tror jag måste vara enorm för att dom ska reagera.
 

agehall

Medlem
Det där är ju inte ens hälften av vad jag brukar kunna släpa med mig. Du har ingenting att oroa dig för. Dock kan man notera att idioterna på CDG inte kan tolka bilderna från sin röntgenmaskin, så det är inte helt ovanligt att man måste tömma hela väskan.
 

Timotey

Medlem
Inga problem som helst förutom att dom förmodligen inte kommer att få ligga kvar i väskan. All större elektronik måste plockas upp och röntgas separat
 
Tack för svar, känns säkert.

HDMI kablar, kontrollerna osv kan jag nog slänga i handbagage om jag lägger dom emellan kläderna så klarar dom nog sig fint. (kontrollerna)..

Att lägga konsollen i incheckat kommer inte på tal i alla fall, inte efter man sett väskhanteringen av "vissa" när man var på Nordic Aero..
 

David

Medlem
Har rest CKG-(CA)-HKG-(TK)-IST-(TK)-GOT med 2x ipad, mac mini, systemkamera, laptop, en mängd kablar/laddare och lite annat som ipod, ett par telefoner, internetdosa etc. Inte något speciellt någonstans, tog ut laptopen i varje kontroll men mac minin bara på HKG.
 
Toppen