Senaste nytt

Resa med ogiltigt kreditkort

agehall

Medlem
Man kan tydligen öppna sitt konto igen hos Amex, 3 månader efter att man sagt upp sitt kort.
Kan man få samma kortnummer då tro?

Kanske skulle jag säga svaret på det är. Tydligen kan man bara få samma kortnummer hos AmEx 10 ggr, sedan måste man byta. Så det finns iaf ett fall då det inte går. Om det öht går att få samma nummer vet jag inte.
 

jsn

Medlem
Prata med flygbolagen hur de skall hantera detta, det kan inte vara första gången någon har köpt en resa långt fram i tiden och sedan bytt kort innan resan blir av. Fråga även om det är ok att ha med ett ituklippt kort om de verkligen behöver har kortet med sig.
 

nota bene

Medlem
Jag har rest MH i år och behövde inte visa upp kortet. (Biljett köpt genom deras svenska kontor)

Detta sagt så är det aldrig fel att ha med sig kortet (i ituklippt format om det är så...).
 

AABack2ARN

Medlem
Läste lite för fort och tyckte rubriken var "resa med olagligt kreditkort" ;)

Har förstått på några kollegor som reser mycket i Asien att vissa flygbolag är på gränsen till paranoida och har man inte rätt kort kan det bli mycket förklaringar som man måste göra. Men ingen av dem har sagt något om vad som händer om man säger upp ett kort och sedan klipper sönder det. Måste kolla med dem...
 
Toppen