Senaste nytt

Resa med nyfödd - Tips på bra resa?

wheaa

Medlem
Vår grabb är snart 15 månader och vi har hittills varit i florida, amsterdam, nice, alicante och mexiko mes honom. Det har inte varit några problem och jac rekomenderar alla att passa på o resa medan dom är små och billiga:)
 

Buffy

Medlem
Som många skriver funkar det ofta toppen.
Vi var i London när vår lilla var 3 mån flyget gick smärtfritt i SAS plus. Det var i Juni och det var sjukt varmt i London vilket påverkade vår lilla och hon fick några hysteriska gråtattacker, men annars gick det bra.

Just nu är vi i Thailand med en 11 månaders som har fick feber igår kväll, det är mindre kul, framförallt med en orolig fru och med värmen. Tur att det finns AC.

Vi flög business med Thai, det gick hur bra som helst att ha infant i C.
 

Bryant

Medlem
Mitt bästa tips är. Kom förberedd!

Vi reste till Palma första gången strax innan vår dotter var 3 månader. Jag ser mig själv som en van resenär, men på denna resa betedde jag mig som en riktigt rookie.

Nu, 2 år och 65 flygningar senare så har vi lite mer rutin. Det har varit i C och Y. Longhaul och shorthaul.

Att planera sin resa är A och O. Det mesta går att köpa på plats, men har man ett barn som är kräsen med mat osv så kan det bli jobbig om man inte är förberedd.

Hur mycket vi än planerat så klev vi alltid ombord med en miljon väskor hängandes över allt .

Åk, men kom ihåg att ni reser för er skull och inte barnet.

ImageUploadedByTapatalk1456254820.381044.jpg
 

Claes L

Medlem
Grattis!!
Vi gjorde som andra redan har sagt, test flyg ARN-HEL för att se hur det funkade med sonen på 3 månader. Allt gick kanon och när han va 4 månader åkte vi till USA.
Kan man få baby cot i Business så reser man väldigt bekvämt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Kul med en sådan här tråd för lite tips! :) Vår dotter är 2 månader nu. Vi smygstartar resandet med en tågresa till Skåne om några veckor, bara det känns som en utmaning med vagn och allt! I sommar gör vi första flygning, till Azorerna med Klm business.
 
Vill börja med att säga grattis!


Och nu med risk att låta bitter, men: att inte flyga alls. Personligen anser jag att man bör undvika icke nödvändiga flygresor med spädbarn (<2 år).
Det uppskattas varken av barnet själv, övriga passagerare eller personal (tro mig, det suckas alltid när man ser infant på briefing sheet:et).

Bilsemester kanske? ;)

Nu låter du som en bitter gammal gubbe som sätter upp lappar i sin trappuppgång. Klart som tusan att man ska passa på att flyga och resa med barn. Det gäller bara att planera. Har flugit massor med gånger och det har aldrig varit några problem.
 

Buffy

Medlem
Nu låter du som en bitter gammal gubbe som sätter upp lappar i sin trappuppgång. Klart som tusan att man ska passa på att flyga och resa med barn. Det gäller bara att planera. Har flugit massor med gånger och det har aldrig varit några problem.
Planera är som både @Bryant och du säger ledordet. Sen har vi också på tok för mycket och onödiga saker med oss nu till Thailand, man får liksom lära sig av misstag på nytt.
 
Hej

Vi fick vår bäbis idag - vilket är kul.
Har nu lite tid och funderar på att boka resa - vi tre.

Rekommendationer när man skall flyga med baby?
Var skall man flyga för att njuta av lyx etc samt avkoppling?
Biljetter?

Tack på förhand

Man får gratulera!
Flyga är inga problem med min erfarenhet, du får ta med mat och dryck genom säkerhetskontrollerna och in till planet.
Många gånger har flygningen inträffat vid exempelvis sovstund, napp eller flaska har gjort att tryckutjämning har gått bra för barnen när man rest.
I Asien har det varit oerhört uppskattat med flygning av kabinpersonalen, dom har busat och gett presenter, även vår äldsta barn som är 4 år, fick en present av piloten med Thai Airways och stod och vinkade till honom. Var väldigt uppskattat.

Några tips när man reser med smått:
- Packa rätt och få med det nödvändigaste
- Bärsele är skönt om man har en liten en och man slipper bära.
- Paraplyvagn får du har hela vägen till planet. Kan vara skönt på större flygplatser där det kan vara brist på vagnar.
- Ett bra tips jag fick så du slipper ta med extra packning med mat och blöjor är Semester med barn? Gör din resa lättare - Kit4Kids som skickar barnmat, blöjor m.m. världen över (rätt dyrt men skönt att få tillgång till). Då vissa länder inte har bra barnmat eller välling exempelvis.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen