Senaste nytt

Resa med EB-poäng

Hej! Jag och mina vänner söker en resa över jul och nyår som vi kan boka med EuroBonus-poäng. Har försökt leta själv men hittar inget, så testar att lägga upp en fråga här :)
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Manila MNL (om det inte finns något dit kan vi tänka oss andra destinationer t ex Hongkong, Bangkok alt Phuket i Thailand, Cancun i Mexiko)
  3. När vill/behöver du resa ut? 21:e december +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill vara borta ca 14 dagar +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Helst Business class, annars Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vill utnyttja EB-poäng så helst Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Max 150 000 EB-poäng per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid, alternativt mellanlandning med övernattning så man kan pausa och uppleva någon stad på vägen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppen för förslag
 

agehall

Medlem
Att boka fyra vuxna under högsäsong så här sent är svårt. Att använda poäng till economy är dumt då det ofta kostar lika mycket som att köpa biljetter.

Jag skulle tro att du kommer att få vara väldigt flexibel för att hitta något alls där.
 

filip23

Medlem
Vart har du letat?

Om du söker på uniteds sökmotor så kommer det upp flera alternativ. Dock så är dom relativt begränsade då väldigt många reser under den här tiden. Hittade en resa från ARN - PEK 330-300 (10,5 h layover) - BKK 777-300ER (8 h layover- MNL kostar 100 k poäng i business hela vägen, sen ekonomi hem för att inte överskrida 150k
 

filip23

Medlem
Hej! Jag och mina vänner söker en resa över jul och nyår som vi kan boka med EuroBonus-poäng. Har försökt leta själv men hittar inget, så testar att lägga upp en fråga här :)
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Manila MNL (om det inte finns något dit kan vi tänka oss andra destinationer t ex Hongkong, Bangkok alt Phuket i Thailand, Cancun i Mexiko)
  3. När vill/behöver du resa ut? 21:e december +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill vara borta ca 14 dagar +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Helst Business class, annars Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vill utnyttja EB-poäng så helst Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Max 150 000 EB-poäng per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid, alternativt mellanlandning med övernattning så man kan pausa och uppleva någon stad på vägen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppen för förslag

Finns utresa 20e/23/24 December
 

Erikhaka

Medlem
Ett tips är att inte bränna iväg poängen på en ekonomibiljett. Finns biljetter för ca. 10k per person i ekonomi. Spara poängen till en business/first biljett.
 

MartinH

Medlem
Det går ju att söka på SAS nuförtiden, så ingen större mening att blanda in United.
Star Alliance Award | SAS
Ett tips är att söka enkel resa, ARN till nån av *A hubbarna i Asien som har direktflyg till MNL, BKK/SIN/ICN/TPE/TYO/PEK, sen kolla tillgänglighet därifrån till MNL. Asiana flyger också till Clark CRK och Cebu CEB t.ex.
Det finns platser. T.ex. via FRA-ICN. Hem efter nyår finns med Swiss, Turkish etc.
Tips, om ni flyger via ICN så vill ni hellre ta Asianas business än Lufthansa.
Bara att söka!

screenshot-www.sas.se-2018.08.08-12-34-51.png
screenshot-www.sas.se-2018.08.08-12-36-53.png
 
Vart har du letat?

Om du söker på uniteds sökmotor så kommer det upp flera alternativ. Dock så är dom relativt begränsade då väldigt många reser under den här tiden. Hittade en resa från ARN - PEK 330-300 (10,5 h layover) - BKK 777-300ER (8 h layover- MNL kostar 100 k poäng i business hela vägen, sen ekonomi hem för att inte överskrida 150k
Tack! Jag försökte leta på United men fick inte upp något så jag gjorde säkert fel.
 
Det går ju att söka på SAS nuförtiden, så ingen större mening att blanda in United.
Star Alliance Award | SAS
Ett tips är att söka enkel resa, ARN till nån av *A hubbarna i Asien som har direktflyg till MNL, BKK/SIN/ICN/TPE/TYO/PEK, sen kolla tillgänglighet därifrån till MNL. Asiana flyger också till Clark CRK och Cebu CEB t.ex.
Det finns platser. T.ex. via FRA-ICN. Hem efter nyår finns med Swiss, Turkish etc.
Tips, om ni flyger via ICN så vill ni hellre ta Asianas business än Lufthansa.
Bara att söka!

Visa bifogad bild 78472 Visa bifogad bild 78473
Tack! Jag ska försöka söka själv igen :)
 
Toppen