Resa med barn på Lufthansa - Stor guide

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jacob, 24 Mars 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

1 person likes this.
  2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort några resor på Lufthansa med småbarn och dom är helt ok, men inte lika bra som SAS...

3. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bump; har för avsikt att resa med min 6 månaders dotter till Londonn i SAS plus det står följande på hemsidan
    "
    • Bokning av babymåltid. När du flyger i SAS Plus inom Europa och i samtliga klasser till övriga världen, kan du boka specialmat för ditt spädbarn.
      [​IMG]Mer om babymåltider
      En babymåltid består av välling (soja semp), burkar med fisk eller kött och grönsaker samt fruktpuré. Du måste boka specialmat 24 timmar före avgång. Om du bokar resan via internet, vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på telefon 0770-727 727 för bokning av babymåltid. Se till att ha din bokningsreferens till hands."

Ska jag tolka det som att babymåltid ingår i priset eller? Någon som har erfarenhet?

Agö gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra fråga. Detta borde du bryta ut till en egen tråd, större chans att få svar då.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Själv skulle jag aldrig (och då menar jag aldrig) gambla med detta. Barnmat får du ju ta med dig genom säkerhetskontrollen.

WTP, ChabbeT och Bryant gillar detta.
  6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om du beställer maten så ta med dig eget. Det är aldrig problem att få med sig barnmat. Du kan ta hur mycket som helst :).

Har en del resor med inf och vi har aldrig beställt mat, det finns för många osäkra faktorer.

Christian R, ChabbeT och Agö gillar detta.
  7. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte ta med mig så mkt som möjligt. Undrade bara om möjligheten fanns vid ev hjärnsläpp tack för hjälpen!

8. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

Nä! För barn kan ju inte äta "vanlig"mat (numera) ;) :)

9. wheaa

wheaa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Flög lufthansa business med bebis för ett par veckor sedan och vi fick ingen bebismat, vi fick däremot en lufthansa nalle :) Var inga större problem att ta med ersättning och lite sånt genom tullen men jag (inte mamman som bar barnet) blev undersökt av kontrollanter på diverse privata ställen med gummihandskar:eek: var inte så där jättemysigt med en 60årig gubbe som petade innanför kallingarna o_O

10. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han får gärna peta mig innanför kallingarna UTAN handskar, det närmaste man kommer till en lördagkväll Hahahah

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!