Senaste nytt

Resa med barn (2år) i nya SAS Plus

Nemo

Medlem
Mycket intressant tips. Tackar och bugar. Verkar kosta 1300 NOK.
Finns återförsäljare i UK och Nederländerna om du inte har vägarna förbi Norge och inte vill beställa till Danmark (kan tillkomma tull och moms då Norge är utanför EU).
Edit: barnombord.no ser ut att ta 1870 SEK inkl svensk moms och frakt, kidstravel2.com tar 1600 SEK inkl frakt och uk-moms. Omräknat per dagens växelkurser.
 
Last edited:

Kris

Medlem
Finns återförsäljare i UK och Nederländerna om du inte har vägarna förbi Norge och inte vill beställa till Danmark (kan tillkomma tull och moms då Norge är utanför EU).
Edit: barnombord.no ser ut att ta 1870 SEK inkl svensk moms och frakt, kidstravel2.com tar 1600 SEK inkl frakt och uk-moms. Omräknat per dagens växelkurser.
Cool! Definitivt värt en funderare. Har inte kollat/funderat så noga på det ännu, men är "normal" seat pitch tillräckligt för att ha en unge (0-4år som annonseras) liggandes i färdriktning (snarare än ortogonalt över ett eller flera säten). Borde ju stämma eftersom de säljer produkten just för detta användningsområde. :)
 

Nemo

Medlem
Cool! Definitivt värt en funderare. Har inte kollat/funderat så noga på det ännu, men är "normal" seat pitch tillräckligt för att ha en unge (0-4år som annonseras) liggandes i färdriktning (snarare än ortogonalt över ett eller flera säten). Borde ju stämma eftersom de säljer produkten just för detta användningsområde. :)
Kolla in FAQ-länken jag lade upp, där har de en femåring (104 cm) på ett ekonomisäte på TAP.
 

FF#1

Medlem
Normalt sett inga problem för en 2 åring att bara krypa ihop och sova i ett ekonomisäte, i ett plus så är det nog helt lugnt så det ska nog gå bra.
 

Kris

Medlem
Kolla in FAQ-länken jag lade upp, där har de en femåring (104 cm) på ett ekonomisäte på TAP.
Cool! Kollade FAQ och video nu. 104cm med infällda ben, men det är ju inte så illa. I mitt nära förestående use case är det ju 2 snarare än 4åring. Har funderat på en carry on med 4 hjul så småningom ändå för att rulla runt barnet på.
 

Kris

Medlem
Tvååringar är olika. En del vill ligga hoprullade och andra vill ligga raklånga.
Agree. Det är just fasen mellan "nu börjar jag bli trött" till "nu sover jag" som är klurig. När det väl sovs så är det mindre problematiskt (ta i trä). I Go med ett extra säte och uppfällda armstöd är det ok. Likaså i business där man ju bara kan ligga ner. Det var mellanläget i Plus som fick mig att börja fundera på om det finns någonågon nice workaround.

Kul med input. Bring it on
 

SNIFF

Medlem
Nackdelen med plussäten är ju att det inte går att fälla upp armstöden. Så man är ju fast i det sätet.
 
Toppen