Senaste nytt

Resa med All Nippon Airways, Thai Airways & Lufthansa i First: Stockholm-München-Tokyo-Bangkok vv

rob74

Medlem
Lysande reseskildring. Visste inte att Thai numera flyger på koh samui vilket de inte gjorde förr. Fick själv ta mig till surathani sist jag var där..

Thai hade en morgonflight och en eftermiddagsflight per dag från BKK. De flesta turerna till ön verkade Bangkok Air stå för.
Tyckte det kom och gick flyg hela tiden. Från mitt boende såg jag de flesta inflygningar/starter, då flygplatsen låg mitt emot på andra sidan viken.
 

rob74

Medlem
Det blev ett spännande lite äventyr på andra halvan där, skönt att allt löste sig tillslut.

En fråga om flighten BKK-NRT som jag själv har planerat att resa med.
Du råkar inte ha kvar hela menyn? Var det en tre rätters till middag och sedan en frukost?

Jo... :)

BANGKOK - NARITA

First Serving

Carrot Cream Soup with Italian Basil
Quenelle Boursin Cheese, Rosette Smoked Halibut with Shrimp Roe
Marinated Beef Tenderloin Thai Style

* * * * * * * *

Second Serving

First Course

Fresh Fruits
Yoghurt
Cereal

Main Course

Cheese and Egg Souffle with Vegetables
Pan-fried Premium Back Bacon, Cheese Sausage
Mushroom with Hterb and Rosti Potatoes

or

Boiled Rice Soup with Homemade Pork Balls and Garnitures

or

Lobster with Black Pepper Teriyaki Sauce
Steamed Japanese Rice with Green Peas
Japanese Vegetables

Assorted Bread, Butter, Assorted Preserves, Honey
Tea, Coffee, Hot Chocolate

* * * * * * * *

Rice Vermicelli Noodle Soup with Homemade Pork Balls
(Available upon request)

* * * * * * * *
 
Last edited:

Magino

Medlem
Tackar. så de kör verkligen två hela måltider på den korta flighten. all mat och att hinna sova blir svårt, förstår att du var lagom trött när du kom fram i Tokyo
 

rob74

Medlem
Tackar. så de kör verkligen två hela måltider på den korta flighten. all mat och att hinna sova blir svårt, förstår att du var lagom trött när du kom fram i Tokyo

Ja, jag var själv imponerad av utbudet. Men jag valde att plocka ihop min egen måltid från vad som fanns - dels för att jag var trött och dels för att ha plats kvar i magen för Lufthansa att fylla. :)
Att det gick en timme snabbare var ju också en överraskning. Jag sa till personalen att jag upplevde att det hade gått fortare än en vanlig 1,5 timmes resa mellan Kiruna-Stockholm. Men det är ju förstås lite för att man i princip äter sig igenom en sådan flygning från start till landning...
 

Magino

Medlem
De kommer uppgradera 18 (av totalt 30) av sina 747-400or med nya första klass stolar med säng och stol separat. De resterade 747-400 kommer antingen att fasas ut eller användas som två klass plan med ekonomi och business bara. A330/340 kommer få som du säger en variation av det som finns på A380 och de nya 747-800 har jag hört att de ska ha åtta liknande stolar som finns på A380 fast längst fram i nosen. De har för tillfället konverterat åtta stycken 747or, en 346 och en 343, men ytligare en 747 borde vara klar om några. Samtliga av de med ny första klass flyger från FRA.
 
Toppen