Senaste nytt

Resa från Europa till Sydamerika

Nemo

Medlem
Nu vet jag inte vilken kabinklass, budget eller tidsomfång du vill resa på, men om vi tar economy hittar jag detta.

Flygpass hittar jag tre olika, om man knappar lite får man upp priser men de är inte så otroligt mycket bättre än att köpa separat.
Visit South America - OneWorld
South American Pass - Aerolíneas Argentinas
brol.com - South America Airpass. TAM Linhas Aéreas har priser från 2010 men de ligger på direkt länk från hemsidan http://www.tam.com.br så de borde vara aktuella.

Separat resa SCL-LIM finns flera alternativ. Billigast är att boka t.o.r. med LAN €233, boka returen långt fram i tiden; billigare med t.o.r. än att boka enkel biljett. Finns också möjlighet att flyga med Argentinas Aerolineas via EZE, se deras flygpass, ungefär samma pris US$220.

Separat resa LIM-CUR med Avianca t.o.r. SEK 3600. Den här sträckan är bra användning av EB-poäng i enlighet med Dr. Miles förslag istället för kontant.

Till och från Sydamerika med BA på open jaw CPH-SCL//CUR-CPH för SEK 10.600.
Visserligen blir det mest OneWorld och pyttelite *A (Avianca, som många har bonuskort på men aldrig flugit), men det är för stor prisskillnad (efter vad jag hittat) mot *A för att det ska vara lönt.

Edit: En möjlighet är ju att du faktiskt använder returresorna till LIM och sedan SCL. Då kan du flyga med Swiss eller Lufthansa (via GRU och flyg med TAM intersydamerikanskt), bokningsklass T, V, eller L ger kring 25% till EB. Samma pris som med BA. Nackdelen med det här (och den kan bli dyr) är att du har split booking. Dvs, om flyget till LIM eller SCL blir försenat så får du ingen hjälp. Och då behöver du troligen köpa ny biljett till Sverige.

Edit2: En annan möjlighet är att boka t.o.r. CPH-GRU med Swiss, Lufthansa, Turkish eller TAM för kring SEK 7.000 - SEK 8.600 och sedan TAM Airpass GRU-SCL-LIM-CUR-GRU för US$ 1.300-1.800.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Toppen