Senaste nytt

Resa för två till Auckland, vilken är bästa resväg på award-biljett med Star Alliance?

Malm

Medlem
Jag försöker hitta en resa i business för två till Nya Zeeland i vinter. När jag söker verkar det vara främst genom Bankok det finns tillgänglighet. Ganska oklart vilken nivå deras business är när man flyger 777-200 och 777-300. Den ser ganska sliten och tråkig ut. Har ni några tips? Vilka resvägar rekommenderar ni?
 

palmen

Moderator
Jag försöker hitta en resa i business för två till Nya Zeeland i vinter. När jag söker verkar det vara främst genom Bankok det finns tillgänglighet. Ganska oklart vilken nivå deras business är när man flyger 777-200 och 777-300. Den ser ganska sliten och tråkig ut. Har ni några tips? Vilka resvägar rekommenderar ni?
Det finns inte så många alternativ om ni ska till Oceanien då det är begränsat med flyg dit inom Star Alliance. Det brukar finnas en hel del tillgänglighet via Peking/Shanghai/Seoul också. Från Kina kan ni om ni har tur resa Air New Zeelanad, från Seoul finns Asiana till Sydne (och sen köpa separata biljetter). Om ni har väldig tur kan ni flyga till Tokyo och sen vidare med ANA eller Air New Zeeland men det brukar vara dåligt med Business platser på dessa flighter. Åker ni med Thai skulle jag nog försöka få en avgång med A380 från Europa (Frankfurt till exempel).

Det kan även finnas möjlighet att åka ARN-LAX-AKL, är dock osäker på hur tillgängligheten är på LAX-AKL. I den bäst av värdar kan ni då åka SAS till Los Angeles och sen Air New Zeeland till Auckland.
 

palmen

Moderator
Ni kan åka LAX-SYD-AKL också, finns en hel del tillgänglighet när jag tittar för resor i juni även om man måste vara flexibel för att få ihop det.
upload_2017-3-22_20-28-52.png
 

Malm

Medlem
Tack för tipsen. Jag har suttit en bra stund nu och försökt mig på en mängd olika rutter, både från öst och väst. Jag gissar att perioden jag är ute efter gör det hela lite svårare. Thai hade jag nöjt mig med om det inte vore för att det verkar flyga med äldre maskiner mot Australien och Nya Zeeland. 747 till Sydney och 777-200 till Auckland. Försöker få det här bekräftat.
 

Erik M

Medlem
Kolla via London. Jag är bokad på A380; 777-300; 777-300; A350-900 på mina flighter LHR-BKK-AKL-BKK-LHR i höst. Om nu det lockar.
 

palmen

Moderator
Tack för tipsen. Jag har suttit en bra stund nu och försökt mig på en mängd olika rutter, både från öst och väst. Jag gissar att perioden jag är ute efter gör det hela lite svårare. Thai hade jag nöjt mig med om det inte vore för att det verkar flyga med äldre maskiner mot Australien och Nya Zeeland. 747 till Sydney och 777-200 till Auckland. Försöker få det här bekräftat.
Även om det är äldre maskiner skulle jag alla dagar i veckan välja 747 på upper deck om jag hade möjlighet. Håller ju på att försvinna mer och mer. Inget större fel på thais produkt där även om det inte är den senaste.
 

Malm

Medlem
Det blev såhär tillslut:

Utresa: ARN-FRA-BKK-SYD-AKL (36 timmar)
Hemresa: AKL-BKK-ARN (28 timmar)

En blandning av SAS, Thai och Air New Zeeland.
Känns roligt att få testa Thai A350-900 mellan FRA och BKK. Plus att som påpekades ovan ska det bli kul att testa 747 upper deck mellan BKK och SYD, något som verkligen inte slagit mig innan det nämndes!

map.gif
 
Det blev såhär tillslut:

Utresa: ARN-FRA-BKK-SYD-AKL (36 timmar)
Hemresa: AKL-BKK-ARN (28 timmar)

En blandning av SAS, Thai och Air New Zeeland.
Känns roligt att få testa Thai A350-900 mellan FRA och BKK. Plus att som påpekades ovan ska det bli kul att testa 747 upper deck mellan BKK och SYD, något som verkligen inte slagit mig innan det nämndes!

Visa bifogad bild 62525

Trevlig bokning! Hur många poäng gick den på?
 
Toppen