Senaste nytt

Resa ensam på affärsresa - var äter du middag?

sembl

Medlem
Idag blev det Ikea i Stavanger och buffe för 69 norska oljepengar. Inte vad jag normalt skulle äta men var otroligt trött och scandic forus ligger 5 min promenadväg ifrån och att jag behövde lite frisk luft.

Det erbjöds köttbullar, lax, falafel, två varianter av kyckling och pannkakor plus pannkakor. Klart prisvärt för att vara norge och snäppet vassare än MCD
 
Tre av arbetsveckans fyra middagar intas de flesta på hotellrummet. Det är väldigt skönt att komma till rummet, ta av sig skor, byta till bekväma kläder och bara glo på TV/Viaplay. En dag i veckan går jag ut och käkar samt dricker öl, vanligen med en inhemsk kollega men går även själv då och då. Problemet med att vara själv är att jag är sjukt nojjig för att lämna dator och värdesaker vid t ex. toalettbesök.
 

lnixon

Medlem
Det beror på hur trött jag är. Ibland efter en intensiv och jetlaggad dag är det ohyggligt skönt att sitta framför TV:n på rummet med en room service-burgare och en öl.

Men det jag uppskattar mest är att ge mig ut och leta rätt på nån lokal specialitet, ofta av street-food-typ. Jag sprang runt hela Firenze i jakt på en lampredotto när jag var där senast. :)
 

Palazzi

Medlem
....
Men det jag uppskattar mest är att ge mig ut och leta rätt på nån lokal specialitet, ofta av street-food-typ. Jag sprang runt hela Firenze i jakt på en lampredotto när jag var där senast. :)

OT: Imponerande val! Är du inte rädd för att testa lite bisarra mattyper så är polenta o helstekt sparv en delikatess i Bergamo. Då de små djuren serveras med huvud o allt vet jag dock inte om de längre finns en restaurang som serverar "Polenta ucelli/osei"..

Den enda rätten som varit väl magstark är den sardinska osten Casu Marzu - maskar i maten....nja....

Finns det inte en restaurang i Stockholm som serverar kråka förresten?
 

lnixon

Medlem
Ja, jag har ju mina gränser. Surhaj och chou dofu äter jag gärna, men, säg, balut eller skorpioner klarar jag inte. Casu marzu vore nog ett gränsfall.
 

Goldfinger

Medlem
Levande silkesmaskar i salladen är inte helt ovanligt i vissa delar av Kina... Kul känsla i munnen.. - Not!
Själv blir det alltid pub/enklare ställe utan vit duk, gärna ngt lokalt... Förutom vissa återkommande destinationer där det är för bökigt/tråkigt/äcklig mat... Då blir det gärna buffen på clublevel som middag... Gratis är väl godast ;-)
 

gusten

Medlem
Varierar. Undviker dock absolut McD och liknande. Vid ett kortare uppehåll på en destination, äter jagh mycket gärna en bättre middag ensam, i sällskap av en bok eller läsvärd tidning. Det är ju en högtidsstund! Hotellets krog ratas nästan alltid och jag dricker heller aldrig alkohol på rummet och öppnar aldrig minibaren där (om jag inte måste ha cognac vid svår förkylning te x! :D).
 
och jag dricker heller aldrig alkohol på rummet och öppnar aldrig minibaren där (om jag inte måste ha cognac vid svår förkylning te x! :D).

Minibaren öppnar jag och kollar vilka ölmärken som finns där, sedan går jag och köper samma öl för 1/10-del av priset i närmste butik. Då kan jag dricka kall öl från minbaren och fylla på den med butiksvarma.
Snål? Nja, finansiellt medveten skulle jag kalla det
 
Toppen