Res med Flygbussarna och tjäna Eurobonuspoäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 15 Mars 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Från 19 mars tjänar man extrapoäng i Eurobonus när man reser med Flygbussarna förutsatt att biljetten köps i förväg på Flygbussarnas websida.

Enligt Flygbussarnas marknadschef är det även på gång att man ska kunna tjäna poäng vid köp genom mobil-appen. Köp som görs på annat sätt, t.ex. på flygplatserna eller ombord på bussarna, ger inte poäng.

Bussresan ger en poäng per krona som biljetten kostar. Så en tur och returbiljett Stockholm City-Arlanda som kostar 198 kronor borde ge 198 Eurobonuspoäng.

Grym nyhet! :)

(Källa: Pressrelease)

1 person likes this.
  2. cantona

cantona Medlem

Gäller det för köp av enkelbiljett, TR och 10-biljett? eller enbart enkel? Hittar inte info om det.

3. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    238 poäng om man betalar med SAS Amex och 218 poäng om man betalar med SAS Mastercard :)

2 personer gillar detta.
  4. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gäller alla biljetter som köps i webbshoppen enkel TR 10 kort 1kr = 1 poäng
    Man får inga poäng på de så kallade båtbuss linjerna: Viking Line och Destination Gotland

5. Jacob

Jacob Medlem

Jag får utgå från att det gäller både Stockholm, Göteborg och Malmö.

Faktiskt en av de bättre mileage runs man kan göra, åka fram och tillbaka till Arlanda, 200 poäng per gång. Det är ju mer än man får på low economy inom Skandinavien.

6. Men som sagt är det ju extrapoäng och inte statushöjande vilket low economy är. Hade varit kul om antalet segment räknades.. :cool:

1 person likes this.
  7. Då hade vi kunnat få ihop EBG på fem minuter utan att ens flyga.

8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att det blir fler och fler företag som man kan tjäna poäng med.

9. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig nyhet för framtida resor!
    Köpte just en ToR på bussen från Landvetter. Sist jag var här, före jul, kostade det (om jag minns rätt) 150 kr - nu 189 kr. Då blir det alltså att förköpa framöver.

10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig är det här skitbra nyheter! Jag brukar nämligen alltid om det går ta SJ-tåget till Arlanda för att spara pengar jämfört med Arlanda Express (om SJ-tågen har rimliga anslutningstider) men hemresan från Arlanda blir alltid med dyra Arlanda Express. Varje gång så undrar jag för mig själv om en halvtimme extra med buss är värt pengabesparingen, och kommer fram till: nej, vi tar Expressen.

Det här är exakt det som får mig att väja det billigare alternativet i stället, man är ju poängnörd ut i fingerspetsarna.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!