Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

Alx

Medlem
Tack för infon Alx. Toppen om du kan hålla oss informerade om vad du kommer överens om.. hoppas att det blir någon form av First-resa.
Absolut. Jag meddelar vilken lösning det blev för min del. Jag kommer främst att försöka bli ombokad till en tidigare flight i januari/februari.

Om det inte går så får det bli ett försök med Sao Paolo.

För egen del har jag ytterligare 2 bokningar från samma kampanj (Kapstaden och Bangkok). Så jag överlever Lufthansas beslut.

Men nog är det förvånande att Lufthansas så kallade första klass service team ger drabbade kunder ett ”could care less” bemötande. Inte OK någonstans oavsett belastning. Beslutet var ensidigt Lufthansas så ta ut eventuell frustration på din arbetsgivare tack!
 
Vilket nummer ringer de från? Jag har förmodligen fått samma samtal men inte svarat.

Vänta nu här!

Det här borde ju vara en EU261/04-nedgradering, dvs 75% av biljettpriset ska återbetalas vid nedgradering från First till business. Detta gäller oavsett hur långt i förväg de meddelar.

Detta kanske kan vara intressant. Blir ju ändå ganska bra pris isf. Men då lär väl biljetterna hamna i P-klass.

Jag som var sugen på att testa First och en massa poäng. Surt.
 

Alx

Medlem
Vilket nummer ringer de från? Jag har förmodligen fått samma samtal men inte svarat.



Detta kanske kan vara intressant. Blir ju ändå ganska bra pris isf. Men då lär väl biljetterna hamna i P-klass.

Jag som var sugen på att testa First och en massa poäng. Surt.
Inte nödvändigtvis samma växelnummer som ringer varje samtal men till mig ringde de från +49 304057080

Nu avgör ju inte Lufthansas så kallade första klass service team vilka återbetalningsregler som gäller (om man orkar ta den fighten). Men jag tror man får räkna med att bråka en del med tanke på bemötandet igår.

Till mig var svaret i alla fall att det efter omräkningar skulle bli en väldigt liten mellanskillnad om ens någon.
 

Kevinator

Medlem
Vilket nummer ringer de från? Jag har förmodligen fått samma samtal men inte svarat.



Detta kanske kan vara intressant. Blir ju ändå ganska bra pris isf. Men då lär väl biljetterna hamna i P-klass.

Jag som var sugen på att testa First och en massa poäng. Surt.
Samma nr som Alx refererade till innan, +49304057080
 

nissefalk

Medlem
Ni som fått dessa samtal har ni bokat med Lufthansa eller Swiss, min bokning är också i Maj 2019 men gjord på swiss.com så min FRA-RIO har ett Swiss flight number, jag har inte hört något från Swiss ännu, men å andra sidan långt kvar så det ordnar sig nog, tar gärna Swiss till Sao Paulo på utvägen istället.
 

Kevinator

Medlem
Ni som fått dessa samtal har ni bokat med Lufthansa eller Swiss, min bokning är också i Maj 2019 men gjord på swiss.com så min FRA-RIO har ett Swiss flight number, jag har inte hört något från Swiss ännu, men å andra sidan långt kvar så det ordnar sig nog, tar gärna Swiss till Sao Paulo på utvägen istället.
Jag har bokat med Lufthansa
 

Alx

Medlem
Nu har jag pratat med Lufthansa som plötsligt kunde boka om via Sao Paolo och dessutom väldigt trevligt bemötande. Passade även på att få åka en dag tidigare så som vi hade önskat från början.

Så gårdagens fadäs är för min del återställd. Eftersom det är förbjudet att namnge personal här så skickar jag PM till dig @Kevinator med namn på kvinnan som tyckte att hennes kollegor inte hade varit schyssta.
 

ZZZebra

Medlem
Tråkig läsning, har själv bokning till GIG i april 2019 men inte fått något meddelande (än) om någon ändring via telefon eller mejl. Håller tummarna att de fortfarande kör F då även om sannolikheten känns liten. Tittar jag i Expertflyer på mina datum i april så är F och A nollade. Tittar jag på seatmappen så är det 3 resp 4 "blå" (tagna) platser i F på mina avgångar (där min bokning är för 2 personer).

Intressant att läsa att ni verkar ha fått mer än två biljetter i F på samma flight. Jag har en annan bokning med LH F där jag försökte få ihop fler än två biljetter men det var helt omöjligt på alla dagar +-7 dagar när vi skulle åka. Så fick bli två i F och resten i ekonomi vilket inte var *så* mycket billigare.
 

ELOS

Medlem
Det är
Som sagt fortfarande 747-8 som körs - de har tagit ett marknadsmässigt beslut att stänga first kabinen eftersom det blir väldigt kostsamt att ha 2 personal på 1 eller 2 passagerare där. Jag tror att det fortfarande är så att de har en cut off limit där De beslutat att stänga beroende på hur många befintliga bokningar som finns. Det lät så igår när jag pratade med LH first.
 
Last edited:

Kevinator

Medlem
Det är
Som sagt fortfarande 747-8 som körs - de har tagit ett marknadsmässigt beslut att stänga first kabinen eftersom det blir väldigt kostsamt att ha 2 personal på 1 eller 2 passagerare där. Jag tror att det fortfarande är så att de har en cut off limit där De beslutat att stänga beroende på hur många befintliga bokningar som finns. Det lät så igår när jag pratade med LH first.
Intressant att de är så selektiva i så fall.. hm.. det är 3-4 personer bokade i First Class på åtminstone en av våra flygningar, men det verkar inte spela någon roll?

Och kvinnan som ringde upp mig från Lufthansa sa att ”Sir, this is not only your ticket, we are discontinuing the First Class service for everybody”.
 
Toppen