Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

aruba1

Medlem
Men hårdvaran ombord A330 och B77W på Swiss är mycket bättre, alla detaljer ombord lyxigare (kanske inte amenity kit), mat/dryck bättre, och jag tycker ombordpersonalen är mycket bättre. Aldrig haft en dålig Swiss First, kan inte säga samma om Lufthansa.
Hur är det med First kabinen på A340 hos Swiss? Lika bra som A330 och B77W?
 

Senator

Moderator
Hur är det med First kabinen på A340 hos Swiss? Lika bra som A330 och B77W?

Nej, det är en helt annan och mycket gammal produkt. Den skulle ha byts ut under 2018, men nu blir det 2019, innan sommaren är senaste rykte. Jag undviker dessa 5 flygplan om möjligt.
 

aruba1

Medlem
Nej, det är en helt annan och mycket gammal produkt. Den skulle ha byts ut under 2018, men nu blir det 2019, innan sommaren är senaste rykte. Jag undviker dessa 5 flygplan om möjligt.
Ok, tack. Misstänkte nästa det efter att ha kollat in några bilder på google. Ska förvisso flyga först i feb 2019, men dumt att chansa. Bokade därför denna för två pers för 29348 DKK:

CPH-MUC LH2445 Business
MUC-PVG LH726 A380 First

PEK-ZRH LX197 A330-300 First
ZRH-CPH LX1272 Business

Antar att jag kommer in på Swiss First Loungen på returen. Stämmer det?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Ok, tack. Misstänkte nästa det efter att ha kollat in några bilder på google. Ska förvisso flyga först i feb 2019, men dumt att chansa. Bokade därför denna för två pers för 29348 DKK:

CPH-MUC LH2445 Business
MUC-PVG LH726 A380 First

PEK-ZRH LX197 A330-300 First
ZRH-CPH LX1272 Business

Antar att jag kommer in på Swiss First Loungen på returen. Stämmer det?

Yes, du borde landa på E-terminalen och studsa upp trappan eller hissen till FCL där
 

Canadien

Medlem
Ok, tack. Misstänkte nästa det efter att ha kollat in några bilder på google. Ska förvisso flyga först i feb 2019, men dumt att chansa. Bokade därför denna för två pers för 29348 DKK:

CPH-MUC LH2445 Business
MUC-PVG LH726 A380 First

PEK-ZRH LX197 A330-300 First
ZRH-CPH LX1272 Business

Antar att jag kommer in på Swiss First Loungen på returen. Stämmer det?

Tänk på att du behöver visum för den där om du tänkt dig resa inrikes mellan Shanghai och Peking.
 

Mathcar71

Medlem
Tusen tack för all hjälp, jag ringer och testar! :)

Ringde och kollade med Lufthansa idag och fick till svars att det inte fanns tillgänglighet i A-klass varken ut eller hem. Jag hittar fortfarande resan på Priceline men den går inte att boka. Jag hittade även på Bravofly och bokade den, men efter 30 minuter fick jag ett mail att dom inte kunde gå igenom med bokningen! Det verker helt enkelt omöjligt!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Ringde och kollade med Lufthansa idag och fick till svars att det inte fanns tillgänglighet i A-klass varken ut eller hem. Jag hittar fortfarande resan på Priceline men den går inte att boka. Jag hittade även på Bravofly och bokade den, men efter 30 minuter fick jag ett mail att dom inte kunde gå igenom med bokningen! Det verker helt enkelt omöjligt!
Det är väl helt enkelt så att det inte finns tillgänglighet i A-klass på dina datum...
 
Toppen