Reparera resväska från Samsonite

Diskussion i 'Övrigt' startad av MaBe, 26 Juni 2016.

1. MaBe

MaBe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en kabinväska från Samsonite där ett av de två hjulen har gått sönder.
    Väskan är av äldre modell som inte saluförs längre, jag har flera nyare kabinväskor men jag hade gärna velat renovera den om det går eftersom jag har trivts väldigt bra med den.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av att lämna in väskor för lagning?
    Bor i Skåne så smidigt om det finns i Malmö eller Köpenhamn.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bagman i Malmö. Fantastiskt bra.

BAGMAN - Väskor för alla resor. Välkommen till Bagman

olo, MaBe och Ricci gillar detta.
  3. Lynx

Lynx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer i ovan - de är toppen på Bagman - aldrig några problem!

MaBe gillar detta.
  4. iSunshine

iSunshine Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samsonite i Täby lagade trasigt lås på outlet-väska köpt i Belgien - gratis! Vid annat tillfälle har jag fått reservdel till dragkedja skickad hem - också gratis - efter trevligt bemötande på telefon. Se till att prata med auktoriserad butik för reparationer så bör det inte vara några problem så länge det finns reservdelar.

MaBe gillar detta.
  5. Hachans

Hachans Medlem

Det finns en butik i Stockholm också som gör det som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på just nu. Tyvärr så verkar min Samsonitetrojänare inte ha specifika reservdelar tillverkade till sig längre, men jag fick kontaktuppgifter till en annan fristående verkstad som kanske kunde fixa det.

6. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpte ett nytt handtag till min Samsonite som hängt med i 16 år
    Snabb postbefordran från England 4 dagar. på med skruvarna och lite extra lim sedan var den som
    ny igen :)

Samsonite Replacement Parts

7. CharlieK

CharlieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Asplunds Väskservice på Kungsholmen rekommenderas varmt för er som bor i Sthlm och behöver hjälp med äldre Samsonite-väskor.

8. xtrem

xtrem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samsonite har egen butik på Östermalm numera.

Dock tror jag de skickar väskorna till butiken i Barkaby för reperation,..

9. Malla

Malla Medlem

Strandlins Reseffekter (Sankt Eriksgatan 48 i Stockholm) har mycket bra service. Jag hade en 8 år gammal Samsonite som använts flera gånger i veckan, ofta tungt lastad. Hjulen var helt utslitna och jag gick dit för att få den reparerad. Jag fick 4 kompletta nya hjul utan kostnad!

10. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    i Outletbutiken? Har de verkstad där?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!