Senaste nytt

Reor på Eurobonuspoäng, hur ofta kommer det?

fcx

Medlem
Ska du bränna EB-poäng på enkelresor så tillkommer det en "straffavgift" på poängkostnaden. Om du ska till någon destination som inte är så populär och/eller är ute i god tid så kan Amex 2-4-1 på Eurobonus vara en idé?
 

agehall

Medlem
Börja med att skaffa ett AmEx som fcx skriver och fundera sedan på vad du ska göra. Köpa EB-poäng bör komma ganska långt ner på listan eller så tänker du seriöst fel. En bra värdemätare är att titta på vad andra här gör och jag tror ingen köper EB-poäng här...
 

Gralq

Medlem
Japp, har tänkt att göra det anydaynow. :)

Det jag (inte den bättre hälften dock) klurar på är om man skulle ha möjlighet att uppleva något mer/bättre än SAS. Nu är jag verkligen inte insatt i awardvärlden så rätta mig gärna, men Amex 2-4-1 funkar enbart på SAS egna flygningar?

Vi lutar just nu åt Ko Sumai i januari/februari 2015, men eftersom livet är som det är så måste vi börja planera nu och hoppas att stuff klaffar längre fram. :)
 

agehall

Medlem
Ja, 2-4-1 funkar bara på SAS. Men ska man använda EB-poäng är det bästa sättet att få någon utväxling på saker och ting.
 

palmen

Moderator
Meh, nu började jag ju klura. Hur dumt är det att bränna EBpoäng en väg och köpa tex USDM för den andra vägen?

Då skulle vi i teorin ha "råd" med first en väg iaf.

USDM för enkelresa är totalt bortkastat i och med att de debiterar lite mycket miles för enkel som tur och retur
 

karho

Medlem
Meh, nu började jag ju klura. Hur dumt är det att bränna EBpoäng en väg och köpa tex USDM för den andra vägen?

Då skulle vi i teorin ha "råd" med first en väg iaf.

Eurobonus enkel = 60% av poängen för t/r
USDM enkel = 100% av poängen för t/r
Lifemiles enkel = 50% av poängen för t/r
 
K

KavlingeDude

Guest
Japp, har tänkt att göra det anydaynow. :)

Det jag (inte den bättre hälften dock) klurar på är om man skulle ha möjlighet att uppleva något mer/bättre än SAS. Nu är jag verkligen inte insatt i awardvärlden så rätta mig gärna, men Amex 2-4-1 funkar enbart på SAS egna flygningar?

Vi lutar just nu åt Ko Sumai i januari/februari 2015, men eftersom livet är som det är så måste vi börja planera nu och hoppas att stuff klaffar längre fram. :)


Om du skall åka SAS i höst på poäng så är det redan "kört" med platser. Du kan alltid ha turen med dig och få tag i två avbokningar om du är väääldigt aktiv.
Men det kräver att du har poängen redan nu då de dras direkt och som jag förstår det så räknar du med att ha dem i höst eller?
 

Gralq

Medlem
Vi siktar på februari 2015 (dvs ingen har släppt platser än?) och SAS eller Thai. That verkar ha en uppsjö platser nästan oavsett vilka datum man söker.

Poängmässigt så når jag fram under sensommaren/hösten för två business utan 2-4-1.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Poängmässigt så når jag fram under sensommaren/hösten för två business utan 2-4-1.

Det är också rätt sent, tyvärr. Och ska du flyga Thai så funkar inte 2-4-1. Så du får nog ligga i lite och använda AmEx/Diners för att dra in extra poäng ASAP. Jag skulle tippa på att om du inte kan boka senast i juni så är det kört. (Och troligen långt innan dess)
 
Toppen