Reor på Eurobonuspoäng, hur ofta kommer det?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gralq, 5 Januari 2014.

1. Gralq

Gralq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Brukar det dyka upp några vettiga reor på eurobonuspoäng lite nu och då? Sitter och klurar på en lite längre (tex BKK/USM) awardresa för mig och frun till kommande vinter/årsskifte.

Med nuvarande poängintjäning så borde jag klara 2xC fram emot senhöst/vinter, men det kan bli rätt tight. Och jag ska inte ens fundera på tex Thai F tyvärr. :/

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det kommer reor då och då, men aldrig så pass bra att det är värt att köpa poäng på samma sätt som USDM.

3. Gralq

Gralq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mm, tror jag har sett en rea på 25 eller 33% i höstas. Men det kändes inte direkt skoj. =)

4. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är rea lite då och då, inga superpriser vad jag kan missas om man jämför med andra program.

Om du inte redan har det så kan ett Eurobonus-kopplat kreditkort hjälpa dig att snabbt samla rätt mycket poäng

5. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gralq Gjorde lite excel av rean SAS hade i höstas, så jag har det sparat. De lägsta poängpriserna som erbjöds var 40k poäng för 750€ (ordinarie pris 1250€). 40 % sänkning rakt över hela intervallet 1k-40k poäng, men peng/poäng är fördelaktigast ju mer du köper redan före rean.

6. Gralq

Gralq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FFS: Japp, kör mastercard och diners för tillfället. =) Flood: Åhå, det var så pass mycket ändå. Kanske får nappa nästa gång ifall det dyker upp igen. När rean var sist hade vi inte börjat klura på en resa.=)

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast räkna på vad resan kostar! För samma pengar bör du kunna flyga F med USDM eller LifeMiles. Eurobonus är inte ett bra program att köpa miles i generellt sett.

8. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Gralq

Gralq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm, men iom att jag själv flyger ihop 240-280k poäng så lär det väl inte bli billigare att köpa i ett annat program? Eller tänker jag fel? =)

Har dock inte tittat på kostnad för skatter eller så, och bara börjat göra preliminära kollar på hur tillgången av awardplatser sett ut.

10. Gralq

Gralq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Meh, nu började jag ju klura. Hur dumt är det att bränna EBpoäng en väg och köpa tex USDM för den andra vägen?

Då skulle vi i teorin ha "råd" med first en väg iaf.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!