Senaste nytt

Renovering av SAS lounge på Kastrup 2018

pep

Medlem
..normalt er jeg meget tolerant, men lige præcis dette med at spise mad i en "business section" hvor folk arbejder irriterer mig lidt: dels lugter det af mad og dels så spilder folk jo ofte lidt af den på bordene. Jeg tror det er det som @agehall indirekte antyder? I mange lounges, f.eks. Al Mourjan, må man ikke tage mad med ind i business sektionen. Det synes jeg er helt fint, men af og til nægter de også at man tager en kop kaffe med derind, hvilket jeg synes er overkill og formynderi af værste skuffe...
 
..normalt er jeg meget tolerant, men lige præcis dette med at spise mad i en "business section" hvor folk arbejder irriterer mig lidt: dels lugter det af mad og dels så spilder folk jo ofte lidt af den på bordene. Jeg tror det er det som @agehall indirekte antyder? I mange lounges, f.eks. Al Mourjan, må man ikke tage mad med ind i business sektionen. Det synes jeg er helt fint, men af og til nægter de også at man tager en kop kaffe med derind, hvilket jeg synes er overkill og formynderi af værste skuffe...
1. Folk är inte där, det är tomt där.
2. 5 meter därifrån brukar lounge-personalen ställa en vagn där man ska lägga sina använda tallrikar/glas/bestick. Dessutom ligger köket precis bredvid. Så om det luktar mat är det nog inte enbart för att jag intog min måltid där.
3. Spiller du inte själv ditt kaffe som du vill ta med in i "business sectionen"? Varför är ditt spillda kaffe ok men inte andras spillda mat?
 

pep

Medlem
1. Folk är inte där, det är tomt där.
2. 5 meter därifrån brukar lounge-personalen ställa en vagn där man ska lägga sina använda tallrikar/glas/bestick. Dessutom ligger köket precis bredvid. Så om det luktar mat är det nog inte enbart för att jag intog min måltid där.
3. Spiller du inte själv ditt kaffe som du vill ta med in i "business sectionen"? Varför är ditt spillda kaffe ok men inte andras spillda mat?
Tak for udvidet forklaring, vel modtaget ;-) Jeg spilder kaffe overalt men tørrer det op omgående hvis uheldet er ude. Desuden lugter spildt kaffe ikke af noget? Det jeg mener er at drikkevarer er OK men mad er mindre OK i min optik (ved arbejds- og komputerborde). Jeg tror vi er OT...
 

Kris

Medlem
Bygg samtidigt in passkontrollfunktion och öppna upp en del mot non-Schengen.
Detta är en kanonidé som vi diskuterat innan. Det hade varit en riktigt schysst förmån/service om man kunde smita in direkt på D-pirens ovanvåning och tillochmed expandera ytan ditåt. Hade lätt klarat ett par månader till med kalla fiskefrikadeller i utbyte mot en genväg till non-Schengen. :)
 

InTheWind

Medlem
Ja, generellt är ju anledningarna (iaf för mig) att inte gå till loungen längre:

- ingen sittplats
- generellt stökigt
- tråkigt mat/dryckesutbud
- konstant toalettkö (iaf på guld delen).

God öl finns på Mikkeller, fler (och fräschare) toaletter ute i terminalen, och käk på diverse olika ställen.
Har man bråttom få i sig nåt är loungen fortfarande användbar med så nära location från fast track

Helt enig. Eftersom spelet går ut på att reducera dagliga utgifterna så mycket det går så förväntar jag inte mycket av förbättringar. Luftkonditionering är väl det som behövs mest i denna tid, och det är inget problem att bli på lyset utan några fiffiga LED-belysningspaneler från Philips. Konceptet liknar den ombyggda SEN-loungen på ZRH. Där har de nu prima kontroll över mycket av maten - den varma - då den serveras över disk. Dessutom, nu när CPH har skrotat gate B2 och byggt och öppnat en helt ny korridor längs den nya väggen (mellan B och A-piren) så finns det ett ännu större utbud vid sidan av loungen. Åtminstone 2 av de 4 nya stationerna där har öl från småbryggerier. Tråkigt är det dock att Le Sommelier nu är avskurna och numera saknar fönster ut mot tarmac. De lägger nog snart ner tyvärr.
 

Tobbe.O

Medlem
Var igår i loungen på Kastrup. På alla bord stod följande nyhetsmeddelande!
Renovering på övre plan hade dragit igång!


Mer information på länken som de uppger på nyhetsmeddelandet:
https://scandinaviantraveler.com/en/tag/sascph
 

Attachments

  • DSC_0504.JPG
    DSC_0504.JPG
    45,8 KB · Visningar: 346

adhoc76

Medlem
Hmm.... har en fem timmars (!) connection på CPH den 23 december. Detta var därmed en aning illavarslande. "Fall" är ju oprecist och "launch end of 2018" är lika oprecist det. Får hoppas de blir klara helt enkelt. En förhoppning kan ju vara att de räknar med att vara klara i julveckan om allt går som det ska.

Ska dock inte klaga - det är ju bra att de fortsätter att fixa till, även om jag tycker att CPH är klart bäst (jmf med ARN och OSL).
 
Toppen