Senaste nytt

Renovering av inrikesloungen på Arlanda

ulagun

Medlem
Alla *G har väl tillträde som det är nu. Inte bara EBG!

Svar nej,
Vet av egen erfarenhet att t.ex. Senator status inte släpps in, endast EBG.
Många gånger när jag registrerat inrikesflygningar på mitt M&M kort så nekar inträdesapparaten inträde. Får vackert lov och ringa på klockan och hoppas att loungen är bemannad och visa visa upp mitt EBG kort för att bli insläppt.
Eller enklare be någon vänlig trycka på "admit guest" knappen.
 

vicce

Medlem
Jag tror att vi pratar om SAS inrikeslounge på T4 här.
Star Alliance Gold kan gå in i SAS Lounge på T5 utan problem. (om de har en Star Alliance flygning från Arlanda samma dag)

Misstänkte det, för jag har sett många med andra kort inom *A som gått in i Scandinavian Lounge på T5.
 
Man kan ju också som *A Gold använda sig utav loungen på T5 även då man reser inrikes...om man nu tycker det är värt mödan att ta sig till och från T4 och passera 1 extra säkerhetskontroll samt tullen. Men om man gör som jag...tar ut några timmar på flexen och väljer en sen inrikesavgång så fungerar det hur smidigt som helst.

Lite OT: Om jag t ex. köper hudvårdsprodukter på 5:an och får dem i en plomberad påse...blir det då några problem då jag ska passera säkerhetskontrollen på T4?
 
Detta blir spännande. Kommer tillbringa en stund i T4-loungen på måndag både under morgonen och sen eftermiddag. Är det någon renovering värd namnet så får det bli lite bilder i denna tråd.
 

A380*G

Medlem
Man kan ju också som *A Gold använda sig utav loungen på T5 även då man reser inrikes...om man nu tycker det är värt mödan att ta sig till och från T4 och passera 1 extra säkerhetskontroll samt tullen. Men om man gör som jag...tar ut några timmar på flexen och väljer en sen inrikesavgång så fungerar det hur smidigt som helst.

Lite OT: Om jag t ex. köper hudvårdsprodukter på 5:an och får dem i en plomberad påse...blir det då några problem då jag ska passera säkerhetskontrollen på T4?

Varför ska du passera tullen? Det är bara att gå genom security.
 

andreas

Medlem
Svar nej,
Vet av egen erfarenhet att t.ex. Senator status inte släpps in, endast EBG.
Många gånger när jag registrerat inrikesflygningar på mitt M&M kort så nekar inträdesapparaten inträde. Får vackert lov och ringa på klockan och hoppas att loungen är bemannad och visa visa upp mitt EBG kort för att bli insläppt.
Eller enklare be någon vänlig trycka på "admit guest" knappen.

Så sent som i söndags gick jag in i inrikesloungen T4 med A3*G. Så för vissa *G verkar det fungera, får väl se om det blir ändring efter "renoveringen".
 
Toppen