Relais & Chateaux Palazzo Manfredi, Rome, Italien

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Holmion, 9 Oktober 2015.

  1. Holmion

    Holmion Administrator

    Land:
    Norge Norge

    Relais & Chateaux Palazzo

    Vår medarbetare Ramsey Qubein har besökt hotellet Relais & Chateaux Palazzo Manfredi i den eviga staden Rom. Han blev begeistrad över hotellet, som bara har 14 rum men även huserar en enstjärnig Michelin-restaurang. Läs om hans besök på vår engelska systersajt: http://www.businessclass.co.uk/relais-chateaux-palazzo-manfredi-rome-italy/
     

    Se hela inlägget

  2. Granström

    Granström Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Italien, Rom, Självständig.

    1. Ska det inte vara oberoende?
    2. Oberoende?
     
  3. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Vad trevligt att er medarbetare har besökt hotellet. När skall han skriva en personlig recension och inte bara länka till ett reklaminlägg för nämnda hotell?
     
    Jensik, Granström och flum gillar detta.
  4. mha321

    mha321 Medlem

    Som jag tolkar det så gjorde han det. Men han skrev den (av naturliga skäl) på engelska.

    Posten här refererar ju bara till engelska sidan. Jag misstänker att det gjorts på det sättet istället för som tidigare de mycket dåliga översättningarna. Och då tycker jag faktiskt det här var betydligt bättre, även om man ärligt talat kunde skippat hela den inledande posten och bara länkat direkt för att få det ännu bättre.
     
  5. m10

    m10 Medlem

    Ort:
    Seoul
    Jensik och flum gillar detta.
  6. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Jag har läst den engelska recensionen, självklart. Jag ställer mig dock frågande till om han varit där eller bara fått deras reklambroschyr.

    Fast det kan ju vara detta Jason menar med ett göra BC internationellt, reklam maskerat som redaktionellt material även på engelska.
     
    Jensik och flum gillar detta.
  7. mha321

    mha321 Medlem

    En av de stora fördelarna med de flesta recensioner som postas i forumet är, tycker jag, att de skrivs av folk som faktiskt bor där av någon annan anledning (jobb, semester,whatever) än att faktiskt skriva recensionen. Och tar egna bilder istället för att använda de maximalt anpassade och tillfixade bilderna som hotellet själva bjuder på. Det är ofta också enkelt att läsa i texten att det handlar om en sådan recension också.

    Den andra typen, som den här, av "professionella recensenter" är inte något jag personligen bryr mig om. Men tittar man runt så ser man snabbt att det är de som är "standard" på de flesta siter (alltså inte forum) som sysslar med den typen av recensioner.

    Jag tror helt enkelt vi varit lite bortskämda med de recensioner/artiklar som skrivits på bc förut, tack vare mycket bra redaktörer. (som så vitt jag förstått rekryterats från forumet, vilket jag tror delvis förklarar det...)

    För att gå ner ot - låter som ett halvintressant hotell åtminstone. Vore kul mer en rapport från någon som bott där "på riktigt".
     
  8. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Jag håller med. Dock bara för att vi mer och mer går mot en fördumning och maskerad reklam på andra sajter behöver vi stillatigande ser det hända här.
     
    Jensik gillar detta.
  9. dashboard

    dashboard Administrator

    Ort:
    Oslo
    Land:
    Norge Norge
    Hei hei. Ramsey er en profesjonell journalist som jo såklart har vært på hotellet og testet ut. Han har arbeidet for Conde Nast og leverer freelance artikler til publikasjoner til flyselskaper som Singapore Airlines og US Airways. The Examiner som de refereres til er hans egen blogg, så det er vel ikke så merkelig. Ellers er det mye bra kommentarer her. Jeg støtter meg fremfor alt til ønsker om at det skal bli mer user content her på BC, vi kan vel alle være enig i at det er best :)
     
  10. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vilken smörja den här "recensionen" är!
    Ramsey Qubein är inte er medarbetare. Han är en "journalist" som på löpande band spottar ur sig "recensioner" som helt och hållet saknar kritik och som använder tråkiga professionella bilder som är så tillrättalagda att man nästan mår dåligt.
    Om en recension inte innehåller ett endaste minsta lilla kritiska ord är det helt enkelt inte trovärdigt. Sånt här gör i mina ögon BC till vilken dussin-site som helst om det får fotfäste.
     
    Mikael Stillman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×